Dálnice D47 se přibližuje k Ostravě

B í l o v e c – O s t r a v a (25. března 2005) – Už za tři roky dosáhne k největšímu severomoravskému městu významný dálniční tah, který bude po dokončení představovat velmi důležitý prvek pro budoucí rozvoj ostravsko - karvinské aglomerace. Tento úsek dálnice D47 vedoucí z Bílovce do Ostravy – Rudné v ceně bezmála 5,5 miliardy Kč bez DPH postaví sdružení firem v čele se společností Skanska DS, dalšími členy sdružení jsou akciové společnosti Metrostav, Strabag a Subterra. Investorem stavby je Ředitelství silnic a dálnic ČR. Současně s dnešním zahájením stavby bylo otevřeno i Informační centrum dálnice D47 v Klimkovicích.

Za nejvýznamnější přínos tohoto úseku považuji vybudování přes kilometr dlouhého tunelu, který významně zmírní zátěž životního prostředí a zachová přitažlivost malebného lázeňského města Klimkovice pro všechny budoucí návštěvníky, řekl Ing. Josef Hájek, generální ředitel a předseda představenstva společnosti Skanska DS.

Nový úsek dálnice o délce téměř 12 kilometrů začíná východně od obce Bravantice, kde navazuje na úsek D 4706 vedoucí z Hladkých Životic do Bílovce. Táhlým pravotočivým obloukem dále vede mezi obce Bravantice a Josefovice, které mine severní stranou. Následně klesá do údolí potoka Polančice. Míjí Klimkovice a Václavovice a poté postupuje územím mezi Polankou a Odrou a mezi Oderským dolem a Svinovem navazuje na úsek D 4708, který povede z Ostravy Rudné do Hrušova.

V rámci stavby vzniknou dvě mimoúrovňové křižovatky, deset dálničních mostů v celkové délce 936m a šest nadjezdů. V místě, kde se trasa dálnice přibližuje k Sanatoriu Klimkovice ležícímu uprostřed chráněné krajinné oblasti, bude vybudován dálniční směrově rozdělený tunel o délce 1080 metrů. V prostoru středové spojky každého z tubusů tunelu budou umístěny nejvýznamnější bezpečnostní prvky – nouzové zálivy o délce 40 m a přípojka vertikální šachty s požárním vodovodem.

Nezbytnou součástí výstavby dálničního úseku Bílovec – Ostrava, Rudná budou přeložky inženýrských sítí, vodohospodářské objekty, systém tísňového spojení a přeložky místníchkomunikací. Vybudován bude také odvodňovací systém, aby byla dálnice průjezdná i v případě nenadálého přívalu vody. Zátěž pro životní prostředí způsobenou provozem na dálnici by měly zmírnit protihlukové zdi a vegetační úpravy, které budou ve velkém rozsahu prováděny po celé délce trasy.

Spolu se slavnostním zahájením stavby proběhne také slavnostní otevření Informačního centra dálnice D47, které bylo zřízeno v budově Městského úřadu v Klimkovicích. Zájemci zde získají všechny informace o investorovi, projektantech a dodavatelích staveb, o přípravě a průběhu výstavby dálnice a jejích technických parametrech. K dispozici jsou zde také mapy, počítačové vizualizace dálnice a mostů a aktuální fotografie.