Čtyři z deseti Čechů nemají dostatečně zabezpečenou domácnost

[Tisková zpráva] Z výsledků průzkumu DIRECT Pojišťovny vyplývá, že 40 % Čechů nepoužívá pro ochranu své domácnosti žádná bezpečnostní opatření. Jen 6 % obyvatel ČR má nainstalovaný alarm a 18 % chrání svou domácnost bezpečnostními dveřmi. Počet používaných bezpečnostních prvků závisí na velikosti bydliště a hodnotě vybavení domácnosti. Nejhůře jsou na tom obyvatelé nejmenších obcí, kde mají zabezpečenou domácnost jen čtyři lidé z deseti.

„Lidé se přirozeně snaží dokonaleji zabezpečit svůj majetek, pokud má vyšší hodnotu. Podle našeho průzkumu například čtyři z deseti lidí, kteří uvedli, že hodnota vybavení jejich domácnosti přesahuje 1 milion korun, využívají tři až pět bezpečnostních prvků. Naopak téměř 60 % Čechů s vybavením bytu do 100 tisíc korun nepoužívá zabezpečení vůbec žádné,“ říká tiskový mluvčí DIRECT Pojišťovny Tomáš Zavoral.

Z průzkumu DIRECT Pojišťovny rovněž vyplynulo, že polovina Čechů používá pro zabezpečení svého domu nebo bytu klasický bezpečnostní zámek a jen dva lidé z deseti bezpečnostní dveře. Ostatní způsoby zabezpečení už jsou méně rozšířené, například bezpečnostní mříže používají jen 2 % respondentů, kamerový systém pouhé 1 % Čechů. Počet používaných bezpečnostních prvků závisí také na velikosti bydliště. V Praze a ostatních městech s počtem obyvatel nad 100 tisíc se minimálně dvěma způsoby zabezpečuje čtvrtina lidí.

„Hodnota vybavení domácnosti se u téměř poloviny populace pohybuje do 250 tisíc korun, u 25 % českého obyvatelstva pak v rozmezí od 250 do 500 tisíc korun. Lidé by proto neměli podceňovat instalaci vhodných zabezpečovacích prvků a zároveň zvážit možnost uzavření pojištění majetku, které kryje riziko odcizení i vandalismu,“ dodává Tomáš Zavoral.

DIRECT Pojišťovna nabízí klientům komplexní pojistné balíčky, které kombinují různé varianty ochrany majetku proti vandalismu, odcizení, živelním událostem či vodovodním škodám. Úplnou novinkou je pak možnost pojištění rizika přepětí a zkratu. Specialitou DIRECTu je pojištění zahrady, terasy a balkónu, které klienti dostávají k pojištění majetku jako bonus. Toto pojištění kryje např. poškození porostů, přenosného zahradního nábytku, dekorativních předmětů či grilu. Nabízíme také širokou škálu připojištění – např. pojištění odpovědnosti, okenních skel, dveřních výplní, solárních panelů nebo třeba tepelných čerpadel.

Stejně jako u produktů pro motoristy poskytuje DIRECT Pojišťovna u pojištění majetku bonus za bezeškodní průběh. Za každý rok trvání pojištění bez pojistné události získá klient 5% slevu na pojistném. Všichni noví klienti navíc od DIRECT Pojišťovny získávají 20% vstupní bonus.

Průzkum pro DIRECT Pojišťovnu provedla společnost Gfk Czech v únoru 2010 na reprezentativním vzorku 1 000 respondentů.