ČSSZ zahájila výplatu doplatků tzv. mateřské svým klientům

[Tisková zpráva] Doplatky peněžité pomoci v mateřství (PPM), tzv. mateřské v těchto dnech vyplatila klientům Česká správa sociálního zabezpečení (ČSSZ). V prvním říjnovém týdnu tak bylo poukázáno klientům celkem 659 822 493 Kč, to je 98 % všech doplatků PPM, které má ČSSZ celkem vyplatit. ČSSZ tak ve velmi krátkém termínu realizuje novelu zákona.

69 839 doplatků PPM zaslala ČSSZ klientům na jejich účet v ČR, a to v celkové výši 622 741 137 Kč. Doplatek PPM v hotovosti prostřednictvím poštovní poukázky obdrží 6 287 klientů v celkové částce 36 825 292 Kč. Do zahraničí ČSSZ vyplatila 37 doplatků PPM v celkové výši 269 568 Kč, z toho 35 výplat na Slovensko, zbylé do Polska a Nizozemska.

Celkový objem doplatků PPM bude činit 670 milionů Kč. Doplatek peněžité pomoci v mateřství se týká 77 tisíc klientů. Pokud by všechny případy peněžité pomoci v mateřství trvaly po celé doplácené období, byla by průměrná výše doplatku PPM 1 730 Kč za každý kalendářní měsíc v dopláceném období. Průměrná výše dávky PPM za kalendářní měsíc v 1. pololetí 2010 činila 10 300 Kč.

O doplatek PPM není třeba nijak žádat, pracoviště ČSSZ výplatu doplatků PPM zabezpečila automaticky. A to způsobem, který si příjemce zvolil v původní žádosti o PPM, tj. buď na účet u peněžního ústavu v ČR nebo v zahraničí či v hotovosti prostřednictvím České pošty. Bankovní transakční operace trvají cca 4 – 5 pracovních dnů.

Co dělat, pokud nelze dávku doručit

Pokud došlo ke změně doručovací adresy nebo čísla účtu a z tohoto důvodu nebude moci být doplatek příjemci vyplacen, PPM se vrátí zpět na účet ČSSZ. Klient by se měl v tomto případě obrátit na místně příslušnou okresní, Pražskou nebo Městskou správu sociálního zabezpečení, která mu vyplácela PPM a sdělit nové číslo účtu nebo adresu pro výplatu doplatku PPM.

Klienti se mohou také pro bližší informace obrátit na call centrum nemocenského pojištění na tel. čísle: 840 406 040.