ČSOB zvyšuje zabezpečení přístupu do internetového bankovnictví

[Tisková zpráva] Udržování maximálních bezpečnostních standardů elektronického bankovnictví je pro ČSOB prioritou a uživatelé na to oprávněně spoléhají.

Podstatné je chránit jak peníze klientů, tak také jejich data. Proto ČSOB v únoru klientům nastavuje ověření SMS (nebo čipovou kartou) nejen pro potvrzení platby, ale také pro přihlašování do samotného internetového bankovnictví.

„Platby jsou přes SMS nebo čipovou kartou ověřovány už nyní, pro samotný vstup bylo ověření dosud nepovinné. Na významu však přibývá i zabezpečení samotných dat, která lze z elektronického bankovnictví po přihlášení vyčíst,“ říká Jana Opršalová, výkonná manažerka segmentu Platební komfort ČSOB. Krátké zdržení při přihlášení je tak vyváženo přínosem, který toto opatření má.

Právě možnému zneužití osobních dat zabraňuje zvýšení zabezpečení přístupu. Ačkoliv klientům funkci zabezpečení vstupu do internetového bankovnictví pomocí SMS nebo čipové karty ČSOB nabízí již několik let, nevyužívají ji všichni. Proto bude toto opatření automaticky zavedeno všem, kteří používají službu ČSOB InternetBanking 24 a přitom transakce SMS klíčem (nebo čipovou kartou) již běžně potvrzují.

Klienti byli o změně informováni prostřednictvím výpisů z účtu, webových stránek banky a zprávou v internetovém bankovnictví. Změna pro ně nepředstavuje žádné administrativní zatížení, protože každý klient, který elektronické bankovnictví využívá, má již nyní buď nastaveno číslo mobilního telefonu pro přijetí SMS klíče nebo vlastní čipovou kartu.