ČSOB zlepšuje komfort svých klientů při orientaci v Sazebníku novou „poplatkovou kalkulačkou“ na webu

Na své webové stránky umístila ČSOB ve středu 3. srpna 2005 novou Kalkulačku optimalizace bankovních poplatků, která by měla mimo jiné přispět k vyšší transparentnosti poplatků za běžné operace na účtu. (najdete ji na adrese: http://www.csob.cz/poplatky Hlavním cílem kalkulačky je však umožnit klientům ČSOB srovnat ceny za stejné operace v různých distribučních kanálech, aby neplatili zbytečně víc, než nejvýhodnější dostupnou cenu.

Pokud klient do kalkulačky zadá počty operací obvykle uskutečňovaných za měsíc společně s typem svého účtu, zjistí, na kolik ho přijdou měsíční poplatky. Současně s výpočtem poplatku bude však upozorněn na možné úspory, pokud bude optimalizovat své chování podle nejvýhodnější dostupné ceny.

Výpočty ČSOB ukazují, že „modelovému klientovi“ (model kopíruje typické chování průměrného klienta ČSOB), který by vždy prováděl transakce za nejnižší dostupnou cenu, by se zvýšily měsíční poplatky oproti roku 1993 jen o 25 korun a jejich růst by tak byl pomalejší než růst inflace v ČR. Důležité je, že klienti využívající cenově výhodnější alternativy základních transakcí zdaleka nejsou v menšině. Třeba jen pomocí telefonu či internetu se totiž v ČSOB provádí již 70 % bankovních transakcí, uvedl ředitel komunikace a vztahů k investorům ČSOB, Milan Tománek. Kalkulačkou chceme dát klientům návod, jak lze poměrně jednoduše ovlivnit výši poplatků jejich vlastním spotřebitelským chováním, dodal Tománek.

„Poplatková kalkulačka ČSOB navazuje na již dříve spuštěné „úvěrové kalkulačky“, počítající RPSN, výši měsíčních splátek anebo také výši úvěru, na jakou klient se svým příjmem dosáhne. Úvěrové kalkulačky jsou na adrese http://www.csob.cz/kalkulacky. Nový webový nástroj zprovozněný ve středu tak dokazuje snahu ČSOB zvyšovat transparentnost bankovních služeb a poplatků za ně.

Milan Tománek, výkonný ředitel
Komunikace a vztahy k investorům ČSOB