ČSOB se chce postarat až o třetinu podnikatelů a malých firem

Až třetinu trhu v oblasti malých a středních podnikatelů chce během letošního roku získat ČSOB. Plán, který v tomto týdnu největší tuzemská banka oznámila, spočívá především v uplatňování vhodné kombinace nabídky vysoce flexibilních produktů a bezplatného poradenství. Cílem poradenství banky je posílit finanční stabilitu firmy v porovnání s konkurencí v jejím oboru podnikání. V roce 2006 považovalo téměř 28 % malých a středních podnikatelů ČSOB za svoji hlavní banku, což proti roku 2005 znamenalo zvýšení o 5 %.

Preference, které nám podnikatelé zřetelně projevují, potvrzují, že zastoupit majitele firmy v konkurenční analýze, v péči o finanční stabilitu, o zhodnocení krátkodobě volných zdrojů, je správná cesta. Získat třetinu trhu, považuji proto sice za ambiciózní, ale reálný cíl, uvedl ředitel bankovnictví pro malé a střední podnikatele ČSOB, Aleš Pospíšil. Podle něj je stále možné služby zjednodušovat, zrychlovat a tím i zlevňovat. Jdeme cestou snižování nutnosti zajištění, menšího počtu dokumentů. Ale k pružnosti výrazně přispívají také elektronické aplikace dodané z banky klientům – nejen v oblasti platebního styku, ale také u devizových obchodů nebo zajištění plateb či dodávek, dodal Pospíšil.

Samostatnou kapitolou je tzv. princip jednoho řešení, za nímž si banka stojí. Klient nemá důvod znát názvy produktů, žargon ze světa finančních služeb. Nenutíme ho k tomu vybírat si z alternativ, kterým třeba málo rozumí. Pro podnikatele je důležité mít nápady, vytrvalost a smysl pro realitu, nad tím ostatním se spolu s ním rádi zamyslíme my, říká Pospíšil. ČSOB zájemcům při posouzení kvality finančního zdraví firmy a vypracování konkurenčního porovnání navrhuje jediné řešení, které zohledňuje rizika, která by ho mohla v současnosti, ale i budoucnosti poškodit. Posuzujeme klientův byznys, jakoby by byl náš vlastní. Nenavrhujeme nic, co bychom nebyli připraveni udělat my sami, s našimi osobními penězi, říká Aleš Pospíšil. Podařilo se nám shromáždit data z mnoha oborů. Můžeme tak posoudit nejen okamžitou situaci klienta, ale také příležitosti či naopak hrozby, před kterými firma ve svém oboru stojí, zdůraznil Pospíšil. Za velký úspěch banka považuje, že 97 % podniků, kterým firemní bankéř komplexní plán vypracoval, se doporučením již řídí či hodlá řídit.