ČSOB Pojišťovna zažívá rekordní obchodní rok

ČSOB Pojišťovna prožívá mimořádně úspěšný obchodní rok. Za leden až duben 2007 stoupla její nová obchodní produkce na 2,339 miliardy korun, což proti stejnému období loni představuje nárůst o 44 procent. Hlavní zásluhu na tom má životní pojištění, u nějž pojistné z nově uzavřených smluv vzrostlo meziročně o 138 procent – na 1,056 miliardy korun.

„Dosavadní vývoj nasvědčuje tomu, že po loňských dobrých výsledcích nás letos čeká z obchodního hlediska opět příznivý rok, a to ve všech směrech,“ řekl předseda představenstva a generální ředitel ČSOB Pojišťovny Jeroen van Leeuwen.

V loňském roce se ČSOB Pojišťovně podařilo posílit postavení na pojistném trhu ČR poté, co její celkové předepsané pojistné stouplo meziročně o 11,6 procenta na 7,674 miliardy Kč. Vzhledem k tomu, že celý trh vzrostl podle předběžných údajů pouze o 3,8 procenta, upevnila si ČSOB Pojišťovna své 4. místo na trhu a svůj odstup od třetího místa snížila o polovinu. ČSOB Pojišťovna loni zároveň vykázala jeden z nejlepších výsledků ve své patnáctileté historii – její hospodaření skončilo ziskem po zdanění 668 milionů korun. A to i navzdory tomu, že loni došlo v České republice k mnoha živelním pohromám a ČSOB Pojišťovna jen za škody z neživotních pojištění vyplatila klientům o 400 milionů korun víc než o rok dříve (celkem více než 1,7 miliardy korun).

Motorem letošního prudkého obchodního růstu ČSOB Pojišťovny jsou podobně jako i loni jednorázově placená investiční životní pojištění, která jsou atraktivní kombinací ochrany před životními riziky a spolehlivé investice do zajištěných fondů. ČSOB Pojišťovna je prodává jednak v obchodní síti ČSOB pod názvem Maximal Invest, jednak ve své vlastní síti jako Triumf Invest. Rostoucí zájem však klienti projevují i o běžně placená životní pojištění.

ČSOB Pojišťovna přitom už loni úspěšně čelila zpomalení tempa růstu trhu životního pojištění v České republice. Zatímco celý trh vykázal podle předběžných údajů nárůst předepsaného o necelých 5 procent, ČSOB Pojišťovna zaznamenala růst dvouciferný – o 12 procent, a její tržní podíl v tomto segmentu se tak zvýšil na 9,4 procenta.

V neživotním pojištění dosáhla nová obchodní produkce ČSOB Pojišťovny za leden až duben letošního roku 1,283 miliardy korun, což oproti stejnému loňskému období představuje nárůst o 8 procent. Hlavním tahounem tohoto nárůstu byl prodej pojištění motorových vozidel – povinného ručení i havarijního pojištění.

V souladu s rozvojem konceptu bankopojištění ve Skupině ČSOB, tedy modelu vzájemného propojení bankovních a pojišťovacích produktů a jejich distribuce pod jednou střechou, se stále zvyšuje podíl pojišťovacích obchodů, uzavíraných nikoli přímo pojišťovacími poradci ČSOB Pojišťovny, ale prostřednictvím sítě ČSOB a dalších členů její skupiny. Za leden až duben 2007 činil podíl Skupiny ČSOB na nově sjednaných pojištěních už více než 40 procent. Druhým nejvýznamnějším distribučním kanálem je vlastní prodejní síť ČSOB Pojišťovny, která se na nové obchodní produkci podílí zhruba jednou čtvrtinou, a obdobně vysoký podíl připadá i na makléřský obchod. Rostoucí podíl obchodu uskutečňovaného prostřednictvím makléřů svědčí o tom, že makléři se pro ČSOB Pojišťovnu stávají stále významnějším partnerem, a tím přispívají k upevnění jejího postavení na trhu.

Intenzivně se však rozvíjejí i alternativní distribuční kanály. Například prodej pojištění přes internet se za první čtyři měsíce letošního roku vyhoupl meziročně o 119 procent, a to zejména díky zavedení on-line prodeje povinného ručení v závěru loňského roku. Zřetelné meziroční nárůsty zaznamenala ČSOB Pojišťovna také u telefonního prodeje: u pojištění motorových vozidel Mobility o 38 procent a u cestovního pojištění dokonce o 107 procent.