ČSOB Pojišťovna loni zvýšila svůj tržní podíl

ČSOB Pojišťovně se loni v obchodní činnosti dařilo. Její předepsané pojistné, tedy souhrnná částka, již platí klienti za sjednanou pojistnou ochranu v životním i neživotním pojištění, stouplo o 11,6 procenta na 7,674 miliardy korun. ČSOB Pojišťovna tak opět zvýšila svůj tržní podíl a posílila svou pozici čtvrté největší domácí pojišťovny.

V životním pojištění vykázala ČSOB Pojišťovna růst předepsaného pojistného o 12 procent na 4,432 miliardy korun a více než 11procentním tempem rostlo také neživotní pojištění, v němž předpis dosáhl sumy 3,242 miliardy korun. V obou těchto oblastech přitom ČSOB Pojišťovna podle předběžných údajů České asociace pojišťoven vysoce předstihla tempo růstu celého domácího trhu, a její celkový tržní podíl se tak zvýšil na 6,4 procenta. Ten přitom v neživotním pojištění dosahuje 4,5 procenta a v životním dokonce 9,4 procenta.

„Za loňským výsledkem stojí dobrá práce našich pojišťovacích poradců a také rozvoj spolupráce se sesterskou ČSOB v oblasti bankopojištění, především pak při prodeji životního pojištění v obchodní síti ČSOB. Velký podíl na lepších výsledcích má i růst a prohlubování spolupráce s makléři a makléřskými společnostmi,“ řekl předseda představenstva a generální ředitel ČSOB Pojišťovny Jeroen van Leeuwen. „To, že se nám podle předběžných údajů podařilo v loňském roce předstihnout tempem růstu většinu našich konkurentů, nás samozřejmě těší, je to však zároveň i závazek do budoucna,“ dodal Leeuwen, podle něhož se loni přiblížil cíl ČSOB Pojišťovny stát se třetí největší tuzemskou pojišťovnou.

V neživotním pojištění zaznamenala ČSOB Pojišťovna značné přírůstky v obou objemově nejvýznamnějších druzích pojištění – povinném ručení i pojištění podnikatelských rizik. Předepsané pojistné za povinné ručení, ve kterém ČSOB Pojišťovna již čtvrtým rokem úspěšně praktikuje princip segmentace rizik, stouplo bezmála o čtvrtinu na 1,058 miliardy korun, zatímco celý trh vykázal předběžně pouze jednoprocentní růst. Ve vysoce konkurenčním pojištění velkých rizik, kde loni trh v podstatě stagnoval, se ČSOB Pojišťovně podařilo zvýšit předpis o 9,4 procenta.

V životním pojištění se loni slibně vyvíjel obchod u běžně placených a zvláště u jednorázově placených produktů, kde lze v poslední době pozorovat vysoký zájem klientů především o investiční životní pojištění. ČSOB Pojišťovna v této oblasti nabízí jednak investiční životní pojištění Maximal Invest, které se prodává v pobočkách ČSOB a patří k nejúspěšnějším produktům na trhu, jednak produkty Spektrum Invest a Triumf Invest distribuované vlastní obchodní sítí. Pojištění Maximal Invest i Triumf Invest jsou spojena s moderními investicemi do zajištěných fondů, což klientům přináší bezpečí zajištěné investice s možností vysoce nadprůměrného výnosu. Jednorázových životních pojištění loni ČSOB Pojišťovna prodala za více než 2,1 miliardy korun, což představovalo meziroční nárůst o 26 procent.