ČSOB Pojišťovna: Emma by mohla být horší než Kyrill

ČSOB Pojišťovna dosud v souvislosti s větrnou smrští Emma registruje zhruba 700 škod v odhadované výši přes 21 milionů korun, nejvíce škod je hlášeno ze západních, severních a východních Čech. Ačkoli jde převážně o menší škody v řádu tisíců nebo desetitisíců korun, bylo již nahlášeno i šest větších škod, u nichž by se celkové pojistné plnění mohlo vyšplhat k 11 milionům korun.

Z prvních odhadů se zdá, že v porovnání s loňským orkánem Kyrill by celkové škody způsobené vichřicí Emma mohly být ještě vyšší, protože bezprostředně po Kyrillu registrovala ČSOB Pojišťovna méně škod než nyní. Na porovnání je však ještě brzy, protože mnoho postižených klientů dosud škody nestačilo nahlásit.

O rozsahu kalamity svědčí i počty hovorů, které v současnosti vyřizuje klientské centrum ČSOB Pojišťovny. Jen za pondělní dopoledne přijali pracovníci call centra přes 1 600 hovorů, což je více než pětinásobek běžného stavu. I proto se ČSOB Pojišťovna rozhodla posílit své call centrum a prodloužit jeho pracovní dobu: dnes bude na lince 800 100 777 v provozu až do 19 hodin. Zároveň byly posíleny týmy likvidátorů, kteří oceňují škody v terénu, tak, aby vzniklé škody bylo možné klientům co nejdříve proplatit.