ČSOB Pojišťovna dosahuje rekordních výsledků při prodeji po internetu

Rekordní nárůst smluv cestovního pojištění uzavřených on-line a zvýšení návštěvnosti internetových stránek firmy ve stovkách procent - to jsou dva hlavní výsledky, které přinesla nová strategie ČSOB Pojišťovny zaměřená na vyšší využití potenciálu internetu.

Za první čtyři měsíce letošního roku jsme pomocí on-line nástrojů uzavřeli tolik smluv cestovního pojištění jako za celý loňský rok dohromady. Například jen v březnu jsme přes internet uzavřeli o osm set procent víc smluv než ve stejném období loni, sdělil marketingový manažer ČSOB Pojišťovny Michael Knapp. K oblibě tohoto způsobu prodeje přispívá i skutečnost, že on-line klienti získávají u ČSOB Pojišťovny desetiprocentní sle­vu.

Typickým klientem, který si u ČSOB Pojišťovny kupuje pojištění po internetu, je muž ve věku 20 až 29 let. Celkem na věkovou skupinu od 20 do 29 let připadá bezmála polovina smluv uzavřených on-line, vysoký podíl – přes třicet procent – má také skupina od 30 do 39 let. S vyšším věkem však počet pojištění sjednaných on-line velmi rychle klesá. Současně platí, že přednost moderním technologiím před klasickým způsobem prodeje dávají více muži. Ti si cestovní pojištění po internetu pořizují téměř dvakrát častěji než ženy – připadá na ně přes 65 procent takto uzavřených smluv.

ČSOB Pojišťovně letos výrazně roste i počet návštěvníků jejích webových stránek, opět jde přitom o nárůsty řádově ve stovkách procent. „Jen za měsíc březen navštívilo naše webové stránky tolik uživatelů jako za celé první pololetí roku 2003,“ uvedl Knapp.

ČSOB Pojišťovna je univerzální pojišťovna, která nabízí široké spektrum životních i neživotních pojištění občanům, malým a středním podnikatelům i největším korporacím. Ke konci roku 2003 byla, měřeno předepsaným pojistným, pátou největší pojišťovnou na domácím trhu. Tři čtvrtiny jejích akcií vlastní belgická pojišťovna KBC Verzekeringen NV z nadnárodní skupiny KBC, 25 % drží ČSOB.