ČSOB Pojišťovna: Všechny škody budou brzo zmapovány, klienti se mohou těšit na jejich úhradu

Začátkem příštího týdne už nebude mezi klienty ČSOB Pojišťovny, jejichž majetek byl poškozen nedávnou vichřicí, ani jeden, kterého by pojišťovna nenavštívila a nezačala s ním jednat o likvidaci škody.

„Více než polovinu z nahlášených škod, tedy asi 70 procent ( 910 případů), již naši technici stačili prohlédnout. Ke zbylým klientům vyjedou i o víkendu, aby zvládli prohlídky všech škod nejpozději začátkem příštího týdne,“ upřesňuje Pavel Kubíček, vedoucí oddělení pojistných událostí ČSOB Pojišťovny.

Celkem zatím klienti ČSOB Pojišťovny nahlásili kolem 1300 škod způsobených orkánem, podle odhadů za 50–60 milionů korun. 150 pojistných událostí už pojišťovna dokonce stihla zlikvidovat a klienti již byli vyplaceni. „Ve stejně rychlém tempu bude pojišťovna v likvidace škod pokračovat i u zbývajících případů,“ dodává Kubíček.

Výjimkou mohou být škody na některých místech České republiky, kde může práci techniků pojišťovny komplikovat vytrvalé sněžení. V zasněžených lokalitách totiž někdy není vůbec možné objektivně posoudit celkový rozsah poškození. Proto jsou klienti, kterým extrémní počasí způsobilo spíše škody menšího rozsahu, žádáni pracovníky pojišťovny o umožnění prohlídky na místě až po odtátí sněhové pokrývky na střechách. „Vše je o domluvě s klientem. Pokud na prohlídce i přesto trvá, vyjdeme mu vstříc a technik ho navštíví,“ upřesňuje Kubíček. K větším nahlášeným škodám naopak pracovníci ČSOB Pojišťovny vyjedou i přes současné nepříznivé počasí.

A jak by měl klient, kterému počasí způsobí nějakou škodu, postupovat? “Pokud má klient možnost, měl by zdokumentovat rozsah škody fotoaparátem nebo videokamerou. Poškozený objekt by měl rovněž zajistit takovým způsobem, aby nedošlo k ještě většímu zvětšení škody,“ radí Jitka Polívková, tisková mluvčí ČSOB Pojišťovny, a dodává: “Náklady, například na provizorní zakrytí budovy fólií, pojišťovna samozřejmě také uhradí.”