Hodnota nesolventní ex-IPB v době jejího převzetí byla zkoumána třemi nezávislými znalci. Ohledně jejich ocenění proběhla různá rozhodčí řízení, jež skončila uznáním faktu, že ex-IPB měla výrazně zápornou hodnotu: bance se zřetelně nedostávalo prostředků na výplatu vkladů, ani kapitálu vyžadovaného zákonem k provozování bankovních operací. Nový potřebný kapitál dodala ČSOB. „Proto není vůbec srozumitelné, z čeho by mohla vycházet logika jakéhosi domnělého obohacení a z čeho by mohl být odvozován jakýsi finanční nárok vůči ČSOB“, dodal Pavel Kavánek.
V historii českého finančního sektoru nenaleznete kromě záchrany a restrukturalizace IPB jinou operaci, která by byla tak důkladně a vícestupňově posuzována. Veškerá podpora, která byla státem poskytnuta na záchranu vkladů v ex-IPB, byla dvakrát posouzena Úřadem na ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS). ÚOHS opakovaně konstatoval, že podpora byla poskytnuta v souladu s právem. Podpora ze strany státu byla rovněž po detailním, mnohaměsíčním zkoumání notifikována Evropskou komisí v procesu přijímání ČR za člena EU. „Po všech opakovaně získaných vyjádřeních relevantních úřadů, že transakce proběhla podle práva, byla tato transakce řádně dokončena a vypořádána. Je proto těžké si představit, jak by stát mohl věcně i právně argumentovat, že veřejná podpora byla čerpána neoprávněně“, dodal Pavel Kavánek.
ČSOB je proto přesvědčena, že veškerá veřejná podpora v souvislosti s ex-IPB byla poskytnuta v souladu s právem.