ČSOB byla jedinou českou firmou na mezinárodním kongresu společenské odpovědnosti v Bruselu

Ve čtvrtek 29. listopadu proběhl v hlavním městě Evropy v Bruselu mezinárodní kongres nápadů a nejlepších příkladů z praxe společensky odpovědných firem (CSR). Síť společností CSR Europe zde již třetím rokem pořádala kongres European MarketPlace se zaměřením na společenskou odpovědnost. ČSOB byla jedinou firmou z České republiky, která měla možnost na kongresu prezentovat své řešení – nové ústředí Skupiny ČSOB v Praze - Radlicích.

Vedle světoznámých mezinárodních firem, jako například Volvo, Vodafone, O2 a podobně, prezentovala ČSOB své nové ústředí v Praze – Radlicích a to konkrétně v části ochrana životního prostředí. „Již od samého počátku, ve fázi plánování budovy, byl kladen důraz na přátelskost vůči životnímu prostředí, okolní komunitě a obyvatelům budovy. Právě díky těmto třem atributům bylo nové ústředí vybráno pro prezentaci na kongresu MarketPlace,“ vysvětluje Michaela Vlasáková Baruníková, manažerka společenské odpovědnosti ČSOB. To, že si budova své místo na kongresu MarketPlace zasloužila, dokazují i získané tituly Stavba roku 2007, či Cena zdraví a bezpečného životního prostředí 2006 od Business Leaders Fora.

Otevíracího ceremoniálu se vedle místopředsedy Evropské komise Güntera Verheugena zúčastnil také Vladimír Špidla, komisař ČR pro zaměstnanost, sociální otázky a rovné příležitosti. Letos komise vybírala ze 180 přihlášených nápadů z celé Evropy, z nich polovina dostala možnost své prezentace na kongresu MarketPlace. Až 650 návštěvníků ze ziskového i neziskového sektoru, médií a municipalit mělo u jednotlivých stánků možnost získat inspirace v oblastech řízení společenské odpovědnosti, upevnění vztahů s klienty, péče o životní prostředí, obchodního partnerství, rovných příležitostí, zdraví a bezpečnosti, ale i v mnohých jiných.