České aerolinie přepravily za první pololetí více než 2,6 milionu cestujících

České aerolinie přepravily za první pololetí letošního roku více než 2,6 milionu cestujících. Oproti stejnému období loňského roku to byl nárůst o 5,7 procenta. Za prvních šest měsíců roku 2008 letadla Českých aerolinií přepravila také přes 10 100 tun zboží a pošty. Celkem České aerolinie uskutečnily více než 20 000 letů. V samotném červnu společnost přepravila více než 559 000 cestujících, což je meziroční růst o 8,5 procenta.

Pravidelné linky Českých aerolinií přepravily za první pololetí letošního roku téměř 2,3 milionu cestujících, tedy o 5,4 procenta více než ve stejném období roku 2007. Na celkových výsledcích se tedy pravidelná přeprava podílela nejvýrazněji, a to téměř 90 procenty.

Nejžádanější destinace na pravidelných linkách Českých aerolinií: Moskva, Paříž, Amsterdam, Madrid, Londýn, Brusel, Řím, Kodaň, Bukurešť, Frankfurt.

Na charterových letech Českých aerolinií cestovalo od začátku ledna do konce června více než 333 000 cestujících, což je meziroční růst o téměř 8,2 procenta. Zájem byl především o lety do exotických destinací, jako je kubánské Varadero, karibský ostrov La Isla Margarita nebo destinace v Dominikánské republice, ale také o tradiční středozemní destinace, jako je Egypt, Španělsko a Řecko.

Nabídka služeb Českých aerolinií

Standardem na většině linek Českých aerolinií je možnost pohodlného odbavení po internetu, což výrazně zkrátí čas, který cestující musí jinak před letem strávit na letišti. Cestující business třídy mohou kromě návštěvy VIP salonků využít tzv. fast track – tedy rychlý průchod letištěm v Praze. Novinkou pro všechny cestující Českých aerolinií při odletu z Prahy je balení zavazadel do bezpečnostní fólie zdarma.

Služby Českých aerolinií patří k těm nejlépe hodnoceným. O tom svědčí řada ocenění, ale také výsledky průzkumů spokojenosti cestujících. V nejaktuálnějším průzkumu aliance SkyTeam byly například palubní služby Českých aerolinií v business třídě na dálkových tratích ohodnoceny jako vůbec nejlepší a v ekonomické jako druhé nejlepší. Na krátkých a středních tratích obsadila úroveň palubních služeb v business třídě 4. příčku a v ekonomické třídě třetí příčku v rámci aliance SkyTeam. Nejlépe v alianci byly ohodnoceny služby Kontaktního centra Českých aerolinií.

V průběžném měsíčním hodnocení za rok 2008 se České aerolinie drží na 1. místě v pravidelnosti odletů mezi 26 předními evropskými leteckými společnostmi. Nejvyšší pravidelnost odletů společnost dosáhla také za celý loňský rok.

České aerolinie také postupně obměňují střednětraťovou flotilu letounů. Na linkách převážně po Evropě tak již nyní létá 13 nejmodernějších letounů Airbus A320/319. Modernizací interiéru prochází dálkový letoun Airbus A310, který České alerolinie nasazují na denní pravidelnou linku do New Yorku. V nových barvách a s novým moderním interiérem se cestujícím letoun představí ještě tento měsíc.

V roce 2007 letouny Českých aerolinií přepravily 5,6 milionu cestujících. V roce 2006 České aerolinie přepravily 5,5 milionu cestujících a o rok dříve 5,2 milionu.