České aerolinie dosáhly za 1. čtvrtletí nejvyšší pravidelnosti odletů v Evropě

České aerolinie dosáhly opět nejvyšší pravidelnosti odletů v Evropě. V prvním čtvrtletí společnost skončila na prvním místě v žebříčku pravidelnosti odletů mezi 27 nejvýznamnějšími leteckými společnostmi sdruženými v Asociaci evropských aerolinií (AEA) a obhájila tak pozici leadera trhu, kterou poprvé získala v loňském roce. Toto prestižní umístění přitom společnost dosáhla v měření podle parametru „Odlety na čas“, který může na rozdíl od statistiky příletů letecká společnost z větší části ovlivnit.

Zatímco v roce 2003 se České aerolinie v žebříčku pravidelnosti letů AEA sestaveném podle parametru „odlety se zpožděním do 15 minut“ pohybovaly na 20. příčce, v roce 2004 a 2005 byly již na 6. místě. V roce 2006 skončily za první pololetí na 4. místě, za celý rok pak obsadily druhou příčku. V pololetí roku 2007 pak České aerolinie obsadily nejvyšší pozici a udržely ji i v hodnocení za celý rok 2007 a stejně tak za první čtvrtletí 2008. Odlety se zpožděním do 15 minut jsou považovány za odlety načas, protože časy v letovém řádu obsahují plánovaně minimálně 15minutovou rezervu na pojíždění letadla před vzletem nebo po přistání i na případné zdržení za letu.

Celkem České aerolinie v prvním čtvrtletí vypravily více než 17 250 odletů z Prahy a zahraničních destinací. V současnosti, tedy v době platnosti letního letového řádu, nabízejí České aerolinie spojení do 135 destinací ve 48 zemích světa. Za první čtvrtletí přepravily České aerolinie 1,1 milionu cestujících. Meziročně je to nárůst o 2,9 procenta. Za první čtyři měsíce roku pak 1,6 milionu cestujících, což je meziroční nárůst o 2,7 procenta.

I pokud jde o odlety na čas, může letecká společnost ovlivnit jen část zpoždění například urychlením přípravy letadla na další let v případě zpoždění předchozího příletu. Nejčastějším důvodem zpoždění je ale i na odletu přeplněný vzdušný prostor, bezpečnostní kontroly na letištích či špatné počasí.