Česká spořitelna věnovala v roce 2010 na charitu a obecně prospěšné projekty 68 mil. Kč

[Tisková zpráva] Česká spořitelna a její Nadace ČS věnovaly v loňském roce na charitu a obecně prospěšné projekty celkem 68 mil. Kč.

-    ČS je nejštědřejší bankou v ČR, loni přispěla na charitu a obecně prospěšné projekty 68 mil. Kč

-    V roce 2011 bude ČS pokračovat v nastavené CSR strategii a nově se zaměří na sociální podnikání

-    Do realizace a podpory CSR projektů zapojuje ČS zaměstnance i klienty

V prestižním žebříčku TOP Firemní Filantrop se Česká spořitelna pohybuje již několik let mezi prvními pěti tuzemskými firmami oceněnými za objem poukázaných prostředků. Za sedm let existence této ankety byla Česká spořitelna vždy nejštědřejším bankovním ústavem v České republice.

„V letošním roce budeme pokračovat v naplňování naší úspěšné CSR strategie a plánujeme dále rozvíjet spolupráci s dlouhodobými partnery. V současné době také věnujeme zvýšenou pozornost oblasti sociálního podnikání a zvažujeme možnosti, jak ji nejlépe podpořit,“ nastínila Klára Gajdušková, ředitelka úseku Firemní komunikace České spořitelny a předsedkyně správní rady Nadace ČS.

Projekty, které podporuje Česká spořitelna a Nadace ČS, vycházejí ze CSR strategie banky s názvem „Investujeme pro budoucnost“. Strategii tvoří tři hlavní pilíře:

1. vzdělávání, s primární, ne však výlučnou orientací na finanční vzdělávání,

2. pomoc lidem v nouzi se zaměřením na stárnoucí společnost a na pomoc při prevenci a léčbě drogově závislých,

3. udržitelný rozvoj a péče o životní prostředí, ve kterém žijeme.

Na naplňování CSR strategie se podílejí také zaměstnanci a klienti banky. Zaměstnanci se do aktivit společenské zodpovědnosti zapojují prostřednictvím dobrovolnického Dne pro charitu, kdy mohou dva dny v roce pracovat pro neziskovou organizaci. V roce 2010 se Dnů pro charitu zúčastnilo 1 655 zaměstnanců, kteří pomáhali ve 119 organizacích. Další možností, jak se zaměstnanci zapojují do CSR aktivit banky, je Grantový program ČS, díky němuž mohou podpořit neziskovou organizaci, se kterou aktivně spolupracují. S přispěním klientů jsme v rámci Bonus programu v roce 2010 věnovali téměř půl milionu Kč obětem záplav.