Česká spořitelna rozšiřuje funkčnosti služeb SERVIS 24 a BUSINESS 24, podnikatelům zjednodušuje zpracování faktur

Česká spořitelna připravila pro uživatele přímého bankovnictví další rozšíření služeb. Od 2. listopadu si tak klienti mohou ve službě SERVIS 24 Internetbanking např. zdarma stáhnout elektronický výpis ke kartovým účtům nebo si on-line zkontrolovat stav účtu Šikovného spoření. Česká spořitelna také přechází na silnější typ klientského certifikátu pro služby SERVIS 24 Internetbanking a BUSINESS 24, který už není vázaný na prostředí Java. Pro větší přehlednost se mění i názvosloví – z Bezpečnostního hesla se stává Heslo pro Telebanking.

Některé úpravy v přímém bankovnictví souvisejí i s novelou zákona o platebním styku (Zákon č. 284/2009 Sb.), který platí od 1. listopadu 2009. Klient tak například může zadat expresní platbu do zahraničí až do 15 h (oproti předchozím 14 h). Banky mají také nově povinnost odečíst prostředky z účtu klienta až následující obchodní den, a to v případě, že klient platbu (tuzemskou do jiné banky nebo zahraniční) zadal po lhůtě pro zpracování v daném dni. Pokud tedy klient ve službě SERVIS 24 Internetbanking zadá platbu do jiné banky např. v pátek po 20 h, zobrazí se informativní hláška, aby u příkazu upravil datum splatnosti na nejbližší pracovní den.

Další novinka usnadní práci podnikatelům. Česká spořitelna ve spolupráci se společností STORMWARE, výrobcem ekonomicko-informačního systému POHODA, spustila 29. října 2009 službu BUSINESS 24 Databanking, která umožňuje efektivní obsluhu účtu přímo z prostředí programu POHODA. Díky nové funkčnosti není pro zpracování faktur nutné ani typování dat ani přihlášení do služby BUSINESS 24 Internetbanking.

Naši klienti každý měsíc zadají přes pět milionů plateb on-line, to je o třikrát víc než před pěti lety. Přímé bankovnictví rozhodně ale není jen o zadávání plateb. Umožňuje totiž celkovou obsluhu bankovních produktů, jako např. provázanost na účetní systém klienta, tak jako v případě služby BUSINESS 24 Databanking a systému Pohoda, uvedl David Lorenc, ředitel přímého bankovnictví České spořitelny.

BUSINESS 24 Databanking umožňuje odesílat tuzemské i zahraniční platební příkazy do banky a získávat výpisy z banky přímo z prostředí ekonomicko-informačního systému POHODA. Službu BUSINESS 24 Databanking mohou využít všichni klienti České spořitelny, kteří mají aktivovanou službu BUSINESS 24 a zároveň používají systém POHODA. Služba je klientům poskytována zcela automaticky a bez zvláštního poplatku.

Souhrnný přehled novinek v přímém bankovnictví České spořitelny od 1. listopadu 2009:

  • Zasílání kreditních avíz: přes službu SERVIS 24 je nově u sporožirových účtů možné získávat potvrzení o došlých platbách ze zahraničí.
  • Šikovné spoření: přes službu SERVIS 24 Internetbanking nebo Telebanking bude nově možné zjistit zůstatek, transakční historii nebo si zajistit zasílání zůstatkových SMS zpráv.
  • Obnova klientského certifikátu: uživatelé služby SERVIS 24 a BUSINESS 24, kteří využívají vyšší typ zabezpečení a kterým bude po 1. listopadu 2009 končit platnost klientského certifikátu, získají nově klientské certifikáty získají nově klientské certifikáty s delším klíčem a silnějším šifrováním. Již vydané certifikáty je možné používat bez změny do konce jejich platnosti. Současně také Česká spořitelna přechází na řešení, které již nebude vyžadovat instalaci Java prostředí, protože to v některých případech způsobovalo klientům potíže. Česká spořitelna měsíčně vydá uživatelům služby SERVIS 24 Internetbanking i BUSINESS 24 cca 800 nových klientských certifikátů