ČS provedla další revizi Sazebníku. Od 1. srpna 2005 ruší devět poplatků včetně poplatku za zrušení účtu.

Od 1. srpna 2005 ruší Česká spořitelna devět poplatků. Rozhodnutí je výsledkem běžné revize Sazebníku. Tento krok navazuje na revizi, která se uskutečnila před šesti měsíci. Tehdy Česká spořitelna zrušila některé administrativní poplatky a oznámila, že v roce 2005 nebude poplatky zvyšovat. "Banka naší velikosti má velmi rozsáhlou škálu produktů a služeb a má logicky i rozsáhlý Sazebník. Stejně jako pravidelně revidujeme nabídku produktů, revidujeme i poplatky,“ řekl Martin Škopek člen představenstva a náměstek generálního ředitele České spořitelny.

Výši poplatků určuje několik faktorů – jsou to v prvé řadě náklady, dále využívání produktu, poptávka, a také reakce klientů, veřejné mínění a konkurenční prostředí. Těchto devět poplatků rušíme, protože klienti je pokládají za nesprávné a protože se poplatky za rušení účtu staly faktorem, který poškozuje bankovní reputaci, dodal. Průzkumy České spořitelny ukazují, že více než 89 procent klientů poboček je spokojeno nebo dokonce velmi spokojeno se službami České spořitelny. Česká spořitelna chce tento index spokojenosti dále zvýšit.

Mezi poplatky, které od 1. srpna 2005 Česká spořitelna ruší, jsou: poplatek za rušení sporožira a běžného účtu, za deaktivaci vkladní knížky a účtu vedeného ve službě Servis 24, za ověření zůstatku na účtu v případě neoprávněné reklamace a některé drobné administrativní poplatky.

I když jsou s jednotlivými položkami spojeny náklady, rozhodli jsme se tyto náklady uhradit a zjednodušit tak poplatkovou strukturu. Dopad ze snížení poplatků do hospodaření banky bude ročně asi 60 milionů Kč, uzavřel Martin Škopek.

Klára Gajdušková
tisková mluvčí České spořitelny, a.s.