Česká spořitelna poskytuje službu e-faktura nově i klientům RWE

Od 7. července 2009 přibyl ve službě e-faktura třetí výstavce, od kterého je možné přijímat a hradit faktury elektronicky, a to energetická skupina RWE. Možnost přijímat faktury od svých dodavatelů přímo do internetového bankovnictví SERVIS 24 a zároveň je jednoduše elektronicky uhradit prostřednictvím předvyplněného platebního příkazu mají klienti České spořitelny již od září loňského roku. Jedinečnou službu na českém bankovním trhu začala Česká spořitelna poskytovat pro klienty Skupiny ČEZ, později i pro klienty společnosti E.ON. Poskytovatelé energetických služeb tímto způsobem měsíčně odešlou tisíce elektronických faktur.

Unikátní služba e-faktura je dostupná všem uživatelům internetového bankovnictví SERVIS 24. Ti na ní nejvíce oceňují skutečnost, že složenky již nemusí chodit platit na poštu nebo do banky, ale vše zkontrolují a uhradí z pohodlí domova nebo kanceláře, uvedl David Lorenc, ředitel přímého bankovnictví České spořitelny.

Klient si e-fakturu aktivuje v přímo ve službě SERVIS 24 zadáním svého unikátního čísla, pod kterým je evidován u výstavce faktury. Klienti společnosti ČEZ Prodej zadávají zákaznické číslo, klienti společnosti E.ON variabilní symbol a klienti skupiny RWE číslo zákazníka. Česká spořitelna pak informaci o aktivaci služby ještě týž den předá výstavci faktury, který klientovi službu aktivuje i na své straně.

Faktury jsou po aktivaci zasílány klientovi pouze elektronicky do internetového bankovnictví SERVIS 24. Papírové faktury klient již nedostává, může si však faktury obdržené elektronicky uložit nebo vytisknout. Platbu lze provést prostřednictvím internetového bankovnictví. Pokud nemá pro úhradu faktur od společností ČEZ Prodej, E.ON nebo RWE aktivováno inkaso nebo jiný způsob platby, jednoduše potvrdí automaticky předvyplněný platební příkaz. Cena za úhradu elektronické faktury je stejná jako za realizaci jakéhokoliv standardního jednorázového platebního příkazu ve službě SERVIS 24. Na každou nově příchozí fakturu je klient upozorněn podle své volby formou SMS nebo e-mailem.