Česká spořitelna generálním partnerem Ocenění českých podnikatelek

Česká spořitelna je generálním partnerem druhého ročníku soutěže Ocenění Českých Podnikatelek – OCP. Tato soutěž umožňuje ocenit ženy jako osobnosti a poukázat na významné projekty nebo inovace v různých oborech, které firmy pod jejich vedením přinášejí na český nebo evropský trh. Klade si zároveň za cíl vyzdvihnout a šířit úspěchy žen v podnikání dosažené při respektování nepsaných mravních norem vzájemného obchodu. Soutěž založily Agentura Helas a společnost Mazars.

Podnikání je vždy o velkém úsilí, píli, talentu, nápadu, znalostech a štěstí. Je úžasné, že se najdou ženy, které dokáží to, co je většinou stále připisováno mužům, uvedl jeden z porotců soutěže – Václav Kubata, ředitel úseku marketingu České spořitelny. Banky se snaží podnikání pomáhat různými formami finančního poradenství a služeb. Kvalitu našich služeb ve velké míře garantují právě ženy, a proto jsme se rozhodli podpořit tento smysluplný projekt, dodal Václav Kubata.

V rámci soutěže budou uděleny ceny ve dvou kategoriích. V první kategorii „Česká zakladatelka, která podnik vlastní a řídí“ budou uděleny ceny za první místo v podkategoriích malá firma (10 až 24 zaměstnanců), střední firma (25 až 99 zaměstnanců) a velká společnost (100 a více zaměstnanců). Druhá kategorie „Cena České spořitelny – výjimečná podnikatelka“ bude vyhodnocena bez ohledu na počet zaměstnanců. V každé kategorii bude osloveno maximálně 20 finalistek, ty budou požádány o poskytnutí detailních informací pro posouzení hodnocených kritérií. Celkové hodnocení provádí porota, jejímiž členy jsou osobnosti jak z řad manažerů se zkušenostmi s řízením firmy, tak zástupci vysokých škol a nebo specializovaných organizací. Slavnostní vyhlášení vítězek soutěže proběhne v říjnu 2009 na galavečeru v prostorách kláštera sv. Jakuba v Praze.

Účastníkem může být pouze žena, která splňuje tři základní kritéria:

  • je českou občankou,
  • je 100% majitelkou společnosti,
  • její společnost byla založena nejpozději k 1. lednu 2005.

Do soutěže může být podnikatelka nominována především na základě finanční analýzy veřejně dostupných údajů její firmy. Soutěž je zcela nezávislá díky exaktně měřitelným ekonomickým parametrům monitorujícím hospodaření společností po dobu několika let.