Česká podnikatelská pojišťovna překonala hranici 900 000 pojištěných vozidel

Česká podnikatelská pojišťovna, a.s., Vienna Insurance Group (dále jen „ČPP“) překonala hranici 900 000 pojištěných vozidel s povinným ručením. Počet vozidel pojištěných u ČPP stále výrazně roste, a to i přes současnou stagnaci trhu v této oblasti pojištění.

„Nárůsty prodeje nepochybně ovlivnila inovace produktu povinného ručení v rámci nové univerzální řady Autopojištění Combi Plus. Produkt s řadou zajímavých benefitů má mnoho příznivců i mezi externími zprostředkovateli tohoto pojištění, což nás velmi těší,“ říká Miloš Velíšek, ředitel úseku pojištění vozidel České podnikatelské pojišťovny. Zájem klientů o tento produkt přispěl k rekordnímu navýšení počtu pojištěných vozidel v tomto segmentu již v loňském roce (+162 tisíc). Progresivní trend pak pokračoval i v roce 2009.

Kmen povinného ručení registroval na konci července 902 000 vozidel. „V období od ledna do července jsme navýšili počet pojištěných vozidel o více než 70 tisíc. S výrazným odstupem od ostatních konkurentů jsme tak již druhým rokem v této oblasti nejdynamičtější pojišťovnou,“ podtrhl Miloš Velíšek. ČPP je třetím největším poskytovatelem tohoto typu pojištění v ČR.

Autopojištění Combi Plus umožňuje komfort sjednání povinného ručení, havarijního pojištění, včetně doplňkových připojištění na jediné smlouvě. Zprostředkovatelé navíc velmi oceňují speciální SW on-line program pro sjednávání pojištění, který zaručuje bezpečnost uložených dat, minimalizuje chybovost a urychluje komunikaci. Podíl tohoto programu na celkové produkci dosáhl 75%.

Při tvorbě sazeb ČPP vychází z tzv. segmentačních kritérií. Pojišťovna tím mnohem spravedlivěji oceňuje rizika a přihlíží ke skupinám, které vykazují statisticky příznivější škodní procenta či frekvence. Výši sazeb spoluurčuje kromě objemu válců motoru nebo hmotnosti vozidla, také region, ze kterého pojistník pochází, stáří vozidla a věk pojistníka. Klientům s osobními automobily navíc nabízí osm tarifních skupin podle objemu válců oproti standardním pěti. Specifickým nástrojem Extrabonus Profi nabízí ČPP unikátní systém dopředné slevy až do výše 15%.

ČPP je však úspěšná nejen v segmentu pojištění vozidel, významné nárůsty produkce vykazuje pojišťovna i v ostatních odvětvích. ČPP oznámila, že v 1. pololetí 2009 předepsala pojistné v celkovém objemu více než 3 324 mil. Kč. S meziročním nárůstem o 20,2 % se ČPP stala jednou z nejdynamičtěji rostoucích českých pojišťoven. Díky skvělým výsledkům se ČPP posunula směrem nahoru také v rámci žebříčku pojišťoven a v celkovém hodnocení nyní zaujímá 6. místo na trhu.