Česká pojišťovna reaguje na krizi novým produktem – pojištěním storna zájezdu při ztrátě zaměstnání

Pojištění storna zájezdu si klienti cestovních kanceláří mohli doposud sjednat na rizika nenadálého úrazu, náhlého onemocnění s hospitalizací nebo úmrtí pojištěného či rodinných příslušníků, kteří měli na zájezd společně odcestovat. Od června do tohoto výčtu zahrnula Česká pojišťovna ZDRAVÍ nebezpečí zcela nové a vysoce aktuální - ztrátu zaměstnání. Pilotně ode dneška nabízí nové pojištění storna se zájezdy cestovní kanceláře ALEXANDRIA, stejnou službu je však připravena poskytnout i klientům dalších cestovních kanceláří.

Účelem pojištění storna zájezdu z důvodu ztráty příjmu je kompenzace stornopoplatku účtovaného cestovní kanceláří při nuceném zrušení plánované cesty. Uzavřít pojištění je velmi jednoduché, sjednává se při uzavírání cestovní smlouvy s poskytovatelem zájezdu a pojistné je splatné s jeho cenou. Podmínkou je, aby pojištěný byl ve věku od 18 do 64 let, měl trvalé bydliště v České republice a pravidelný příjem z pracovního poměru nebo své podnikatelské činnosti.

Pojištění mohou využít jak zaměstnanci, tak podnikatelé, protože ztráta příjmu může být způsobena buď ztrátou zaměstnání, nebo ukončením podnikání, představuje nový produkt vrchní ředitel úseku prodeje přes externí partnery Miroslav Řezník. Podmínkou v obou případech je, že se tak stalo z důvodů, které jsou nezávislé na vůli pojištěného a ten je evidován na Úřadu práce s přiznanou podporou v nezaměstnanosti.

Pojistná událost nastává v okamžiku, kdy klientovi vznikne povinnost uhradit stornopoplatek cestovní kanceláři, protože se kvůli finanční tísni způsobené ztrátou příjmu rozhodl zrušit zájezd. Ztrátou příjmu pak může být skončení pracovního poměru například z organizačních důvodů, zrušením pracovní pozice nebo ztrátou zdravotní způsobilosti, u podnikatelské činnosti to může být i insolvence. Pojistné plnění je vypláceno v případě ztráty příjmu nejen pojištěného, ale i jeho rodinných příslušníků, kteří jsou účastníky cestovní smlouvy, doplňuje vedoucí oddělení produktového managementu ČP ZDRAVÍ Martin Stehlík.

Pojistná ochrana se totiž vztahuje na celou domácnost pojištěného. Klient navíc může pojistit nejen sám sebe a své blízké, ale i ostatní spolucestující z cestovní smlouvy na limity, které odpovídají příslušným částem ceny zájezdu. Limity plnění se pohybují v široké škále od 6000 do 120 000 Kč, například u limitu 50 000 Kč pojistné činí jednorázově 270 Kč.

Z průzkumu Asociace cestovních kanceláří letos na jaře sice vyplynulo, že i přes současnou ekonomickou krizi se na dovolenou do zahraničí chystá 92 % dotázaných. Ale nikdo z nich v dnešní době nemá jistotu, že se jejich pracovní situace do plánovaného odjezdu nezmění a oni na svůj zaplacený zájezd nakonec z důvodu ztráty zaměstnání a potažmo příjmu nebudou moci odjet.