Česká pošta, s.p., a Svaz měst a obcí ČR uzavřely Memorandum k projektu změny pobočkové poštovní sítě

[Tisková zpráva] V roce 2007 byl Českou poštou zahájen projekt restrukturalizace pobočkové sítě, jehož cílem je její nové nastavení tak, aby odpovídala potřebám zákazníků dnešní doby.

Téměř 150 let stará síť, která doznala minimálních změn pouze v 50. a 60. letech minulého století, v současné době v  mnoha svých částech nezohledňuje migraci obyvatel za dlouhá desetiletí, stejně tak rychlý rozvoj satelitních měst.

Již v roce 2009 uzavřel Svaz měst a obcí ČR s Českou poštou, s.p. Dohodu o partnerství, která  Svazu zaručuje pravidelné informace o připravovaných změnách. Rozsáhlý projekt změny pobočkové sítě, který je naplánován až do roku 2017, byl dnešního dne podpořen Memorandem mezi oběma partnery, kde obě strany deklarují svou dobrou vůli a upřímný zájem na pokračování tohoto projektu za podmínek uvedených ve výše zmíněné Dohodě o partnerství.

 „Další rozšíření nadstandardních vztahů s Českou poštou opravdu vítáme. Svaz podpoří úsilí České pošty o optimalizaci sítě poboček České pošty za předpokladu, že v území bez odpovídající dopravní dostupnosti prostřednictvím veřejné hromadné dopravy nedojde k zásadnímu omezení dostupnosti základních služeb. Při jednání o budoucnosti pobočkové sítě musí zůstat samospráva rovnocenným partnerem České pošty“, říká ing. Oldřich Vlasák, předseda Svazu měst a obcí ČR,

„Partnerství se Svazem měst a obcí si velmi vážíme. Přestavba naší pobočkové sítě musí odpovídat dnešní osídlenosti regionů a skutečným potřebám našich zákazníků. Protože jsem přesvědčený, že pozitivní výsledek je především o komunikaci se samosprávami, je naše partnerství se Svazem měst a obcí velmi cenné. Oběma nám totiž jde o férové nastavení poštovní sítě po celé republice. Dnešní Memorandum je toho dokladem“, potvrzuje vrchní ředitel pro provoz a logistiku České pošty, ing. Petr Zatloukal.

Projekt přeměny poštovní pobočkové sítě byl v rámci strategie rozvoje České pošty připravován řadu měsíců. Třebaže se ekonomika provozu sítě jeví jako důležitý faktor změny, zásadním důvodem je především její nastavení tak, aby v cílovém stavu mohla ideálně obsluhovat co největší počet zákazníků. Poštovní služba bude přitom zachována na celém území republiky. Nejde tedy o rušení služby, pouze o změnu formy obsluhy zákazníků Pošty v některých oblastech. 

„Česká pošta je pro své zákazníky důvěryhodnou institucí, poskytující kvalitní služby a musí udělat všechny kroky pro to, aby tomu tak bylo i v budoucnosti. Součástí jejího rozvoje je i přeměna pobočkové sítě, která neodpovídá dnešním potřebám zákazníků. Celý projekt, který vychází z osvědčených evropských modelů, jsme poctivě odpracovali na základě tisíců stále aktualizovaných dat. Změna v nastavení sítě našich poboček prospěje především našim zákazníkům a v konečném důsledku i České poště samotné“, uzavírá ing. Marcela Hrdá, generální ředitelka České pošty.