Citigroup a její zaměstnanci přispěli částkou 7,4 milionu dolarů na odstranění následků tsunami

Citigroup, globální poskytovatel finančních služeb, a její zaměstnanci přispěli částkou 7,4 milionu dolarů na odstranění následků a rekonstrukci postižených oblastí po nedávné přírodní katastrofě způsobené tsunami v oblasti jihovýchodní Asie. Citigroup očekává, že celková částka bude ještě vyšší, neboť prostřednictvím své nadace Citigroup Foundation přispívá i nadále neziskovým organizacím stejnou částkou, jakou přispívají její zaměstnanci po celém světě.

K datu 18. ledna přispělo více než 15 tisíc zaměstnanců Citigroup z celého světa částkou převyšující 2,2 milionu dolarů, která je určena na odstraňování následků této přírodní kalamity. Stejnou částku, jakou přispěli zaměstnanci, pak poukázala na účet Červeného kříže Citigroup Foundation. Spolu s další finanční humanitární pomocí vyčleněnou z fondů Citigroup, a to ve výši 3 milionů dolarů, převyšuje celková výše finančního příspěvku Citigroup na odstranění následků tsunami k dnešnímu datu sumu 7,4 milionu dolarů.

Divize Citigroup a jejich zaměstnanci nadále vyvíjejí další úsilí zaměřené na odstranění následků katastrofy. V Indii zřídil Internetový tým Citibank na žádost Ministerského předsedy Indie během pouhých 36 hodin speciální platební portál pro potřeby charitativního fondu zřízeného úřadem premiéra. V Indonésii byla Citigroup vůbec první korporací, která uvolnila své zaměstnance k dobrovolnické práci pro Řídící středisko záchranných prací Červeného kříže v Jakartě. Další zaměstnanci věnovali svůj volný čas agentuře USAID a Americké obchodní komoře při nakládání humanitární pomoci, léků a potravin do letadel směřujících do Acehu a na Severní Sumatru. V Malajsii 210 našich zaměstnanců věnovalo během čtyř dnů více než 1 000 hodin své dobrovolnické práce na roztřídění a balení humanitární pomoci pro neziskové organizace, které pomáhají milionům postižených obyvatel oblasti.

Krátce po neštěstí, které Srí Lanku postihlo, iniciovali naši zaměstnanci pobočky v Colombu záchranný plán pomoci postiženým ve formě dodávek sušených potravin, léků a lékařských potřeb, oblečení a balené pitné vody do záchranných středisek zřízených vládou. V Thajsku dobrovolníci z řad našich zaměstnanců poskytli Britské ambasádě administrativní podporu v situaci, kdy britští diplomaté byli přímo zavaleni žádostmi o pomoc. Zároveň Citigroup poskytla kancelářské prostory a vybavení pro Společné logistické středisko OSN v Bangkoku.

Týmy Operations & Technology v tamním regionu pracovaly v nepřetržitém provozu aby technicky zajistily nejrůznější platební kanály, včetně bankomatů, k přijímání finančních darů. Stejně tak bankovní provozovny Citigroup, od Hong Kongu až po Velkou Británii, pracovaly na úkolu jak dobrovolným dárcům administrativně usnadnit zasílání dobročinných peněžních příspěvků na pomoc postiženým.

Citigroup Foundation oznámila 29. prosince 2004, že poskytne tři miliony dolarů na podporu odstranění následků přírodní katastrofy způsobené tsunami v jihovýchodní Asii a navíc, že jednonásobně navýší částku dobrovolných příspěvků poskytnutou jejími zaměstnanci legitimním neziskovým a nevládním organizacím, které se účastní záchranných prací v regionu.

Markéta Dvořáčková
Citibank a.s.