Citibank přistoupí ke Kodexu chování mezi bankami a klienty

Představenstvo Citibank a.s. schválilo přistoupení banky ke Kodexu chování mezi bankami a klienty (dále jen „Kodex“). Citibank se tak stává jedním z dalších peněžních ústavů, který klientům zaručí dodržení veškerých pravidel obsažených v Kodexu.

O přistoupení ke Kodexu rozhodlo představenstvo Citibank a.s. 27. března 2006. Tímto krokem se Citibank zavazuje k dodržování tohoto Kodexu vytvořeného Českou bankovní asociací. „Citibank podporuje všechny aktivity vedoucí ke zprůhlednění českého bankovního trhu a vztahů mezi klienty a bankami. Převážnou většinu bodů obsažených v Kodexu považujeme za samozřejmost a tyto požadavky jsou součástí našich služeb již nyní.“ uvedl předseda představenstva a generální ředitel Citibank a.s. Javed Kureishi.

V celé řadě případů přitom banka poskytuje služby nad rámec minimálních standardů, které jsou Kodexem požadovány. Implementace některých ustanovení si ovšem vyžádá určitý čas, než je bude možné uplatnit v praxi. Z tohoto důvodu se Citibank a.s. zavazuje, že veškeré body kodexu bude splňovat nejpozději k 30. červnu 2006.

Kontaktním místem, na které se budou moci obrátit klienti Citibank ohledně dodržování Kodexu, je Zákaznický servis Citibank (CitiPhone), Evropská 178, 166 40 Praha 6, tel. 233 062 222, fax: 233 061 962.

Kodex má podobu Standardu České bankovní asociace. Jeho hlavním účelem je poskytnout klientům dostatečný přístup k informacím a udržovat vůči svým klientům vysoký standard, na který se mohou kdykoli spolehnout. Kodex především zaručuje klientům právo na informace o různých službách a produktech, jejich cenách či např. změnách obchodních podmínek.