Chat o kvalitě textilních výrobků

Textilní výrobky patří v České republice k nejčastěji reklamovaným. Vyplývá to z mnohaleté statistiky Sdružení obrany spotřebitelů České republiky. I to je důvod, proč hostem dalšího pravidelného chatu na stránkách SOS www.chat.spotrebitele.info bude ve středu 27. dubna od 14 do 15 hodin zástupce Textilního zkušebního ústavu.

Reklamace a špatná kvalita textilních výrobků patří už dlouhá léta ve statistikách SOS na přední místo. Mezi reklamovanými výrobky stojí s 12 procenty na druhém místě hned za obuví, se kterou mají spotřebitelé ještě větší problémy.

Spotřebitelé si jednak stěžují na špatnou kvalitu textilu, který se nabízí nejen na tržištích, ale mnohdy i ve značkových prodejnách, ale také na způsob, jakým pracovníci prodejen vyřizují reklamace. Většina z nich se zamítá, i když následně třeba státní zkušebna, na níž se spotřebitel obrátí, zjistí, že šlo o špatnou kvalitu výrobku.

Na www.chat.spotrebitele.info se ve středu 27. dubna od 14 do 15 hodin může každý ptát hosta Petra Nesadila z Textilního zkušebního ústavu v Brně i na to, jak poznat kvalitní textilní výrobek, zda špatná pověst textilu z jihovýchodní Asie skutečně odpovídá realitě i třeba, zda je možné obecně říci, jaká je životnost určitých druhů textilních výrobků.

Sdružení obrany spotřebitelů České republiky pravidelně pro své chaty vyhledává témata, jež veřejnost podle signálů SOS zajímají, a zve si jako hosty specialisty, kteří mohou dát zasvěcenou odpověď na otázky účastníků internetové besedy na serveru Svět spotřebitelů (www.spotrebitele.info). SOS uvítá návrhy témat chatu, které spotřebitelé považují za zajímavé a aktuální.