Cestovní pojištění pomohlo na dovolené každému 13. klientovi

Pojistnou událost v zahraničí nahlásilo téměř 8 % z klientů, kteří si letos v létě sjednali cestovní pojištění u pojišťovny AXA. Více než 21% nahlášených případů se odehrálo v Chorvatsku. Celkem bylo v období od června do srpna aktivováno téměř 1 800 cestovních pojištění od pojišťovny AXA.

Většina klientů preferovala letos spíše kratší dovolenou v zahraničí, protože přibližně dvě třetiny z nich zvolily 10denní cestovní pojištění. Delší 15denní variantu si sjednalo 30 % zákazníků, uvedl Marek Zeman, ředitel PR a komunikace finanční skupiny AXA.

Drtivá většina klientů trávila svou dovolenou v Evropě, jen 3 % sjednaných cestovních pojištění pokrývala i výjezd do mimoevropských zemí. Ze dvou programů cestovního pojištění AXA zvolilo 45 % klientů program Komfort s vyššími limity plnění a širší pojistnou ochranou zahrnující například i pojištění zavazadel či pojištění zpoždění letu.

Celkem bylo v létě sjednáno a aktivováno 1792 pojistných smluv, ve 141 případech pak byla nahlášena pojistná událost. Největší podíl na pojistném plnění představují výdaje na léky a ambulantní ošetření. Pojistné události se nejčastěji odehrávaly v populárních destinacích, kam Češi v létě směřují, nejvíce v Chorvatsku, Itálii a na Slovensku, upřesnil Marek Zeman.

Jeden z nejvážnějších případů, které naše asistenční služba v létě řešila, byl vážný úraz hlavy na Kypru. Klient musel být několik dnů udržován v umělém spánku a po probuzení si nebyl schopen přesně vzpomenout na příčinu zranění. Pravděpodobně ho způsobil pád ze střechy nebo fyzické napadení jinou osobou. Díky cestovnímu pojištění se však každopádně klient vyhnul placení nákladů léčení, které v přepočtu dosáhly téměř čtyřiceti tisíc korun, dodal Marek Zeman.