Cestovní pojištění on-line: rychlost a pohodlí jsou pro klienty důležitější než cena

Prodej po internetu překonal loni u ČSOB Pojišťovny všechny rekordy. Rychlost a pohodlí – to jsou dva nejdůležitější faktory, které podmiňují rychlý růst zájmu lidí o sjednání pojištění po internetu. On-line prodej totiž řeší výrazný problém internetové veřejnosti, jímž je nedostatek času, a navíc klientům přináší vysoký uživatelský komfort.

Vyplývá to z marketingového výzkumu zaměřeného na prodej cestovního pojištění, který pro ČSOB Pojišťovnu připravila výzkumná agentura MR THINK. Překvapivým výsledkem průzkumu bylo, že rychlost a pohodlí jsou pro internetové klienty dokonce důležitější než cena pojištění, řekl marketingový manažer ČSOB Pojišťovny Michael Knapp. Cestovní pojištění sjednané on-line je u nás sice o desetinu levnější než pojištění uzavřené přímo na přepážce, tento benefit je však pro internetové klienty méně podstatný než flexibilita, kterou jim naše internetová služba nabízí, dodal Knapp.

I když dominujícím způsobem uzavření cestovního pojištění je stále osobní návštěva pobočky pojišťovny, průzkum agentury MR THINK potvrdil, že potenciál dalšího růstu internetového prodeje je vysoký. Přes 80 % uživatelů internetu totiž jezdí do zahraničí, a to v průměru 2–3krát ročně, a zájem o on-line uzavření cestovního pojištění deklarovalo téměř 70 % dotázaných. Z dalšího výzkumu, který pro ČSOB Pojišťovnu uskutečnila agentura GFK Praha, vyplývá, že přes internet již někdy uzavřelo cestovní pojištění 6 % těch, kteří někdy on-line nakoupili, tedy 130 000 osob. Cestovní pojištění podle tohoto průzkumu uzavírají častěji muži než ženy, téměř polovina klientů je ve věku 20–39 let.

Díky těmto zjištěním a nové komunikační strategii tak prodej cestovního pojištění přes internet překonal loni u ČSOB Pojišťovny všechny rekordy. Zatímco v roce 2003 představoval podíl internetového prodeje na celkových prodejích tohoto produktu pouze necelé jedno procento, loni to byla již téměř 4 procenta. Počet on-line smluv stoupl loni oproti předchozímu roku téměř šestinásobně (o 468 %) a v peněžním vyjádření se obchodní produkce zvýšila o 415 %, uvedl Knapp. Největší narůst prodeje cestovního pojištění evidovala ČSOB Pojišťovna v letní a zimní turistické sezóně. Například jen v červenci 2004 uzavřela více smluv než za celý rok 2003 dohromady.

S nárůstem počtu uzavíraných smluv se také samozřejmě zvyšuje také návštěvnost webových stránek ČSOB Pojišťovny. Průměrná návštěvnost našich internetových stránek se tak loni zvýšila na trojnásobek.

Kateřina Hamerská
tisková mluvčí ČSOB Pojišťovna, a. s.