Českému trhu stále vládnou debetní karty

Praha, 18. července 2005 – Podle údajů asociace Visa Europe zaznamenala Česká republika výrazný nárůst v používání platebních karet Visa. Celkové výdaje držitelů platebních karet Visa v 12měsíčním období končícím březnem 2005 dosáhly 9,1 miliardy eur, což je meziroční nárůst o 18,4 procenta.

Rostoucí popularita platebních karet dokazuje, že stále více spotřebitelů oceňuje bezpečnost a pohodlí bezhotovostních plateb.

Celková hodnota plateb u obchodníků v tomto 12měsíčním období přesáhla 1,5 miliardy euro (přes 45 miliard korun), což je nejvyšší hodnota v dějinách bezhotovostních plateb v České republice. Ve srovnání s předchozím rokem je to nárůst o 28,1 procenta. Při nákupech v obchodech čeští držitelé karet Visa uskutečnili přes 41 milionů transakcí – meziroční nárůst 34,4 procenta.

Miloslav Kozler, manažer Visa Europe pro Českou republiku, uvedl: Při dnešním dynamickém životním tempu lidé potřebují mobilní platební nástroj, který mohou použít kdykoliv a kdekoliv. Tradiční hotovost je v tomto směru z mnoha důvodů nevyhovující. Elektronické platby nabízejí řadu předností spotřebitelům, obchodníkům i firmám. K hlavním výhodám patří možnost platit kartou po celém světě, čerpat revolvingové úvěry a v neposlední řadě také vysoká úroveň zabezpečení.

Stoupající zájem Čechů o používání platebních karet ke každodenním nákupům lze ilustrovat také vysokým počtem vydaných karet. K 31. březnu 2005 bylo v oběhu 3,7 milionu karet Visa, což představuje nárůst o 18,3 procenta. Celkový počet transakcí v tomto období dosáhl 116 milionů – to je meziroční nárůst o 18,3 procenta.

Dominantní postavení na českém trhu tradičně zaujímají debetní karty. Objem výdajů na debetních kartách vzrostl o 16,6 procenta na 8,3 miliardy euro (249 miliard Kč). V 12měsíčním období končícím březnem 2005 připadá na debetní karty přes 92 % z celkového objemu výdajů a 95 procent všech transakcí. V posledních letech se však začínají rychle rozšiřovat i kreditní karty – jejich počet se oproti loňskému roku zvýšil o 84 procent na 285 000.

Budoucí růst chce Visa dosáhnout prostřednictvím široké nabídky debetních a kreditních platebních nástrojů, které umožňují bezpečné a pohodlné nákupy kdykoliv a kdekoliv, dodává Miloslav Kozler.