České radiokomunikace letos investují do rozvoje ADSL celkem 200 miliónů Kč

(Praha, 23. října 2006) - Největší alternativní telekomunikační operátor v zemi RADIOKOMUNIKACE a.s. dnes oznámil, že do rozvoje své sítě širokopásmového připojení k internetu letos investuje celkem 200 milionů Kč. Společnost tak naplňuje již dříve deklarovaný záměr posílit svou pozici na rezidentním trhu a do konce roku pokrýt 40% všech pevných linek v ČR.

„Tyto masivní investice do nového pokrytí jsou pro nás vzhledem k rychlému růstu počtu zákazníků životní nutností,“ řekl dnes Miroslav Semrád, ředitel marketingu RADIOKOMUNIKACE a.s. Podle něj společnost od července tohoto roku dosahuje každý měsíc 25% podílu na trhu nově prodaných ADSL připojení a denně prodá v průměru kolem 150 nových přípojek. Na trhu služeb postavených na LLU tento podíl dosahuje za posledního půl roku dokonce 69%. Podle zprávy ČTK z 24. dubna 2006 dosáhnou investice Telefonicy O2 do vlastní ADSL sítě výše 150 miliónů Kč.

V tomto roce tak České radiokomunikace celkem instalovaly nebo instalují 112 DSLAMů v 93 lokalitách. Celkem tak získají přístup k 41% všech pevných linek v ČR, při celkovém počtu 163 DSLAMů na 144 místech.

„V některých lokalitách už byla kapacita původních DSLAMů vyčerpána a museli jsme zde svou kapacitu rozšiřovat,“ pokračoval dále Semrád. V letošním roce bylo instalováno celkem 18 druhých DSLAMů v jednotlivých lokalitách. Největší zájem je především v Praze a Ostravě. Velký zájem o své služby ale Radiokomunikace registrují i v místech, kde svou síť teprve budují. V Opavě byl například první hi-density DSLAM, který obslouží až 300 vedení, vyprodán během tří měsíců.