České banky se připravují na zavedení služby Visa Cashback

Společnost Visa Europe dnes oznámila, že všechny banky v České republice plánují zavedení služby Visa Cashback a dohodly se s Visou na podmínkách poskytování této služby v České republice. Visa Cashback je nová služba, která držitelům karet umožňuje vybírat hotovost při platbě kartou. Služba by měla být v České republice plně zavedena v roce 2007.

Cashback je domácí služba a jako taková bude nabízena pro karty Visa vydané v České republice. Držitelům karet přináší Cashback řadu nových výhod včetně pohodlnějšího používání karet při platbách u obchodníků. Obchodníkům nabízí možnost snížení nákladů na zpracování hotovosti při současném rozšíření spektra služeb, které mohou nabídnout svým klientům.

Jana Lvová, manažerka společnosti Visa pro Českou republiku, řekla k zavedení nové služby: „Očekáváme, že služba Cashback se v České republice stane brzy velmi oblíbenou a vyhledávanou, neboť nabízí značné výhody. Byla navržena tak, aby usnadnila život držitelům platebních karet Visa a nabídla jim možnost výběru nižší hotovosti při nakupování. Větší sumy lze stále vybírat u bankomatů. Služba Cashback tak vhodně doplňuje síť bankomatů a rozšiřuje přístup držitelů karet Visa k hotovosti.“

Služba Cashback je v současné době v provozu v řadě evropských zemí, například v Dánsku, Švédsku nebo Velké Británii, ale i v dalších regionech, jaké představují Singapur, Jižní Afrika nebo Spojené státy. Během letošního roku bude služba zavedena v Itálii a Polsku.

Jana Lvová dodává: „Při pohledu na statistiky v zemích, ve kterých byla služba již zavedena, je zřejmé, že držitelé karet Visa používají Cashback pro výběr menších částek hotovosti, kterou právě potřebují. Tak například průměrný výběr ve Spojených státech činí 20 dolarů, zatímco ve Velké Británii to je 34 EUR. V České republice bude možné vybrat hotovost do maximální výše 1.500 Kč při nákupu přes 300 Kč.“

Ve Velké Británii služba funguje již přes dvacet let a více než 25 procent všech transakcí učiněných debetními kartami v supermarketech obsahuje Cashback. Služba zvýšila bankám objem transakcí, koncovým zákazníkům nabídla širší spektrum míst, kde mohou pohodlně vybrat hotovost a výrazně tak pomohla všem zúčastněným stranám. Průzkum učiněný ve Spojených státech ukázal, že více než polovina držitelů debetních karet používá službu Cashback pravidelně a pokud by jejich banka přestala tuto službu nabízet, přešli by ke konkurenci.