České aerolinie převzaly další nový Airbus A319

České aerolinie převzaly další nový Airbus A319. Letoun přiletěl z centra výroby letadel společnosti Airbus v německém Hamburku včera ve večerních hodinách. Po příletu zamířilo nové letadlo do hangáru, kde ho čeká standardní prohlídka před nasazením do provozu. Cestující by se s ním měli poprvé setkat na ranní lince z Prahy do Bruselu ve čtvrtek 20. března.

Celkem letos České aerolinie od Airbusu odeberou čtyři nové letouny tohoto typu. První letadlo převzala společnost v únoru, druhé včera, třetí přiletí v dubnu a poslední v září. České aerolinie si vybraly letouny Airbus A320/319 v rámci poptávkového řízení na střednětraťová letadla nové generace v roce 2004. V rámci tendru České aerolinie již odebraly tři letouny v roce 2006, pět vloni. Společnost se dále rozhodla využít výhodnou opci na dalších osm letadel tohoto typu s termínem dodání v letech 2011 – 2012.

Převzetí nového letadla od výrobce trvá obvykle čtyři dny. Účastní se ho pracovníci Českých aerolinií a zástupci Úřadu pro civilní letectví ČR. „Nejdříve proběhne statická prohlídka, testy letounu při spuštěných motorech a motorová zkouška. Druhý den následuje zálet letadla,“ vysvětlil Zdeněk Tyrner vedoucí techniky letadel rodiny Airbus A320. Po záletu se dokončuje technické převzetí letadla a čtvrtý den dojde k oficiálnímu převzetí dokumentace, převodu peněz a následnému podpisu dokumentace a převodu vlastnického práva k letadlu. Zástupci Úřadu pro civilní letectví pak vydají letadlu certifikáty a do té doby používanou dočasnou německou imatrikulaci nahradí nová česká značka. V případě včera převzatého letounu jde o imatrikulaci OK-NEN.

Své nejmodernější stroje nasazují České aerolinie na prioritní tratě jako je spojení Prahy a Bruselu, Barcelony, Madridu, Amsterdamu, Frankfurtu, Düsseldorfu, Milána ale také Oděsy, Sofie, Rigy, či Samary. Letadla budou létat také do nových destinací, které České aerolinie zavedou v roce 2008, jako je Tbilisi, Rostov na Donu nebo Damašek.

Nové letadlo nabízí místa k sezení pro 135 cestujících v uspořádání pro dvě třídy – Business a Economy. Oproti letounům klasické generace má prostornějších a širších rozměry kabiny a větší úložné prostory pro zavazadla nad sedadly. Na palubách jsou k dispozici moderní systémy zábavy, které umožňují mimo jiné poskytovat aktuální informace o letu. Provoz letadla nové generace je také proti strojům klasické generace ekonomičtější i ekologičtější.