České aerolinie obléknou své zaměstnance do nového

Od nového roku přivítá zákazníky Českých aerolinií (ČSA) personál v nových uniformách. Po více než devíti letech totiž národní dopravce mění styl oděvů a svých dva a půl tisíce zaměstnanců oblékne do nových elegantních stejnokrojů. Uniformy včetně doplňků jsou laděny do barev ČSA – modré, červené a bílé, takže usnadní cestujícím rozeznání všech těch, kdo se starají o hladký průběh cesty letadlem. Vítězem výběrového řízení z jara 2005 a dodavatelem nových uniforem je firma OP Prostějov.

Po více než devíti letech nošení současných uniforem se ČSA rozhodly obměnit uniformy a na jaře 2005 vyhlásily výběrové řízení. Ze čtyř návrhů se výběrová komise rozhodla pro nejvýhodnější nabídku tradičního českého výrobce dámské a pánské konfekce – OP Prostějov. Ten navrhl nejen velice elegantní a módním trendům odpovídající kolekci, ale velkou péči věnoval zejména použitým materiálům. „Při tvorbě této kolekce jsme maximálně využili nejnovějších evropských poznatků a zkušeností z oblasti výrobních technologií. Kvůli vysokým nárokům na odolnost a snadnou údržbu použitých materiálů jsme se nakonec rozhodli pro látky vyvinuté na bázi nanotechnologíí, které použil i věhlasný francouzský návrhář Christian Lacroix v kolekci pro Air France“, uvedl Bořivoj Klug, ředitel pro design a prodej corporate identity zakázek OP Prostějov.

Při výběru nových uniforem byl přitom kladen důraz kromě nového elegantního designu také na zdravotní nezávadnost materiálů, jejich vodoodpudivost, pevnost, nemačkavost, stálobarevnost či odolnost proti oděru. Prvotní návrhy uniforem prošly několikaměsíčním testováním ve všech hlavních provozech.

Charakteristika uniformy

Základem uniformy je tmavě modrý kostým či oblek evokující přirozenou autoritu a profesionalitu. Strohost modré je změkčena červenými doplňky, které přidávají uniformě na dynamičnosti a v rozsáhlých prostorách letišť plných lidí jsou snadno viditelné. Doplňky zároveň slouží jako rozlišovací prvek jednotlivých profesí. Piloti tak například oblékají zlatou kravatu, zatímco pracovníci služeb VIP mají doplňky v barvě stříbrné.

Velký důraz byl kladen rovněž na drobné detaily a zdobnost. Významným zdobným prvkem je symbol ve tvaru diamantu, který je hlavním grafickým prvkem Českých aerolinií. Jeho křivky lze rozpoznat v liniích střihu, na potisku šátků či triček a na knoflících sak. Velký ohlas mají i třpitivé kamínky z dílen Swarovski, které zdobí patky dámského saka.

První uniformy zavedly České aerolinie již ve 20. letech minulého století krátce po svém vzniku. Postupně se jejich používání rozšířilo od pilotů přes stevardy až k dnešním pracovníkům odbavení cestujících, prodejcům letenek, inspektorům bezpečnosti, technickým pracovníkům a dalším profesím pozemních služeb.

Nová kolekce z dílny OP Prostějov přináší nejen moderní design a střih pro muže a ženy rozličných věkových kategorií, ale především sjednocení uniforem pro všechny profese, které jsou v pravidelném kontaktu s klienty.