České aerolinie obhájily první pozici v žebříčku pravidelnosti letů v Evropě

České aerolinie obhájily první pozici v žebříčku pravidelnosti letů mezi 26 klasickými leteckými společnostmi sdruženými v Asociaci evropských aerolinií (AEA). Za tři čtvrtletí je tak společnost opět leteckým dopravcem s nejvyšší pravidelností provozu v Evropě. Celkem České aerolinie za první pololetí vypravily téměř 56 000 letů na pravidelných linkách z Prahy a zahraničních destinací.

„Pravidelnost letového provozu je jedním z hlavních benefitů, které oceňují cestující. Především pro business cestující je přesné dodržování odletových a příletových časů jedním z hlavních kritérií, podle kterých si vybírají leteckou společnost,“ řekl viceprezident pro letový provoz Jan Janík. Společnost se proto zaměřila na dosahování co nejvyšší pravidelnosti letů. Zatímco v roce 2003 se České aerolinie v žebříčku pravidelnosti letů AEA pohybovaly kolem 20. příčky, v roce 2004 a 2005 byly již na 6. místě. Loni skončily České aerolinie na 2. pozici. Za první pololetí letošního roku a také za tři čtvrtletí jsou České aerolinie leaderem evropského nebe v pravidelnosti provozu.

Letecká společnost může ovlivnit jen část zpoždění například urychlením přípravy letadla na další let v případě zpoždění předchozího příletu. Nejčastějším důvodem zpoždění je ale přeplněný vzdušný prostor nebo omezené kapacity na provádění bezpečnostních kontrol cestujících na letištích. Mezi časté důvody zpoždění patří také špatné počasí. Technické potíže letadel Českých aerolinií se podílejí na zpoždění jen v zanedbatelném počtu případů.

Zpráva spotřebitelů AEA (AEA Consumer Report)
Je publikovaná pravidelně od začátku roku 2003 a je jedinou databází zaměřenou na kvalitu služeb ve světě letectví. Letecké společnosti do ní odevzdávají informace dobrovolně. Zpráva slouží jako zdroj informací pro pasažéry a je indikátorem kvality leteckých společností.