Česká spořitelna zaznamenala pokusy o získání identifikačních údajů klientů k Servisu 24 prostřednictvím podvodného mailu – tzv. phishingu

Klienti České spořitelny, kteří používají službu Servis 24 Internetbanking, čelili včera masivnímu pokusu o útok na své účty prostřednictvím tzv. phishingu. Klienti obdrželi včera večer na e-mailové adresy zprávu, která obsahovala link na údajné stránky Servisu 24 s výzvou, aby se na stránky přihlásili. Cílem podvodného e-mailu bylo získat jejich klientské číslo, heslo a také bezpečnostní kód. Většina klientů díky dobré informovanosti na e-mail nereagovala, ale informovala banku.

Pokud klienti přesto reagovali a své údaje na podvodné stránky zadali, banka vyzývá klienty k okamžitému zablokování služby SERVIS 24 Internetbanking jedním z následujících způsobů: 3-krát opakovaným zadáním chybného hesla do SERVISu 24, v pobočce ČS nebo prostřednictvím linky Servis 24 (844 111 144). Součástí následného odblokování služby je vygenerování nových bezpečnostních ú­dajů.

Česká spořitelna důrazně upozorňuje – nesdělujte osobní údaje, hesla či kódy PIN formou e-mailu. ČS nikdy nezasílá nevyžádané e-maily s odkazy na internetové adresy. ČS od klientů nebude nikdy údaje touto formou požadovat!

Klienti dostali podvodné e-maily i na jiné adresy než na ty, které používají pro komunikaci s ČS. Zdrojem adres pro rozeslání e-mailů nebyla databáze České spořitelny.

Při šetření tohoto případu spolupracuje ČS s Policií České republiky.