Česká spořitelna zavádí tři nové bezpečnostní prvky u Internetbankingu

Od 1. října 2006 Česká spořitelna zvyšuje povinné zabezpečení služby Servis 24 Internetbanking (S24 IB) o tři nové prvky: povinnou autorizaci všech plateb prostřednictvím autorizační SMS – limit pro platební transakce bude automaticky nastaven na 0 Kč; nový bezpečnostní kód pro všechny klienty služby S24 IB, kteří nepoužívají vyšší zabezpečení (klientský certifikát na čipové kartě a autentizační kalkulátor) a také monitoring změny čísla mobilního telefonu.

„Naše internetové bankovnictví je dynamickou službou, která se vyvíjí a těší stále větší oblibě u našich klientů. Bezpečnost Internetbankingu považujeme za zásadní prvek a klademe na ni velký důraz. Pokusy o proniknutí na cizí účty jsou druhem počítačové kriminality, který je ve světě běžným jevem a se kterým se budeme stále častěji setkávat i u nás. Proto neustále sledujeme trendy v oblasti bezpečnosti a posilujeme ji nyní o další tři prvky. Bezpečnostní prvky, které se vzájemně kombinují a doplňují, musejí být sestaveny tak, aby nesnižovaly komfort klientů při obsluze účtu,“ uvedl Aleš Mamica, ředitel úseku přímé bankovnictví.

Hlavním bezpečnostním prvkem je od 1. října 2006 pro klienty, kteří nepoužívají vyšší zabezpečení (klientský certifikát na čipové kartě a autentizační kalkulátor), povinná autorizace všech plateb autorizační SMS, bez ohledu na jejich výši. Zasílání autorizačních SMS je zdarma. Autorizační SMS si klienti nastaví pomocí nového bezpečnostního kódu, který obdrží poštou ve druhé polovině září. Bezpečnostní kód nahrazuje dosavadní uvádění čísla smlouvy o službě S24 IB. Klienti, kteří mají již autorizační SMS nastaveny z dřívější doby, nemusejí provádět žádné změny. V případě, že by v budoucnu chtěli změnit telefonní číslo pro zasílání autorizačních SMS, pro jeho nastavení použijí zmíněný bezpečnostní kód. Pokud bezpečnostní kód ztratí nebo zapomenou, mohou požádat o jeho bezplatné vygenerování v kterékoli pobočce ČS nebo telefonicky v Klientském centru.

Služba Servis 24 zahrnuje Telebanking, Internetbanking a GSM banking. Všechny tři služby může klient využívat za jediný poplatek a s jedinou sadou přístupových kódů. Internetové bankovnictví využívá nyní zhruba 650 tisíc klientů, Telebanking 759 000 klientů a GSM banking využívá 92 000 klientů.