Česká spořitelna výrazně rozšiřuje pojištění zneužití platební karty

Česká spořitelna od 1. května 2008 výrazně vylepšuje pojištění zneužití platební karty v případě ztráty nebo odcizení. Nově totiž zcela ruší časové lhůty, během kterých bylo nutné zneužití platební karty oznámit bance. Pojištění také nově kryje náklady na blokaci karty a na pořízení karty náhradní. Novinkou je i kompenzace nákladů spojených s odcizením mobilního telefonu – pojištění nahradí jak zneužití odcizeného telefonu (např. telefonní hovory), tak pořízení telefonu nového. U nejvyšší varianty pojištění se zvyšuje pojistné plnění při neoprávněné karetní operaci na 60 tisíc Kč. Cena pojištění se přitom nemění.

Pojištění zneužití platební karty lze sjednat ke všem typům karet, které Česká spořitelna vydává. Stejně jako v předchozí období jsou pojištěny i transakce kartou s použitím PIN. Na klienty, kteří mají sjednané původní pojištění zneužití platební karty, se automaticky vztahují nové podmínky pojištění.

Česká spořitelna jako jediná banka na trhu ručí za neoprávněné transakce ztracenou nebo odcizenou platební kartou přesahující částku 4 500 Kč ve lhůtě 48 hodin před blokací karty. Garance se vztahuje na všechny karty vydané Českou spořitelnou bez ohledu na to, zda má držitel sjednané pojištění nebo ne.