Česká spořitelna prodlužuje tzv. časový zámek při změně telefonního čísla v internetovém bankovnictví

Česká spořitelna přijala další opatření, kterými chrání uživatele služby SERVIS 24 proti zneužití internetového bankovnictví. Při změně telefonního čísla pro zasílání autorizačních (a případně konfirmačních zpráv) se změna telefonního čísla nově provede až po 24 hodinách, narozdíl od dosavadních dvanácti.

Prodlouží se tím doba, po kterou může klient zareagovat, pokud zjistí, že se někdo pokusil změnit jeho zadané číslo mobilního telefonu pro zasílání SMS zpráv. Další nové bezpečnostní opatření se týká klientů, kteří SMS zprávy o změně nastavení telefonního čísla dostávají v angličtině – nově Česká spořitelna zašle tuto SMS i v češtině.

Aktivní transakce, např. platební příkaz nebo i některé jiné transakce, lze prostřednictvím přímého bankovnictví provést jen po potvrzení specielním kódem, který Česká spořitelna zasílá prostřednictvím tzv. autorizační SMS zprávy na mobilní telefon klienta. Volitelně si klient může nastavit také tzv. konfirmační SMS zprávy, které klienta následně informují o přijetí transakce ke zpracování. V případě, že si klient změní telefonní číslo pro zasílání SMS zpráv, dostane informaci o provedené změně na původní telefonní číslo. Snadno tak zjistí, pokud by se někdo snažil telefonní číslo změnit bez vědomí oprávněného uživatele internetového bankovnictví.

Autorizační i konfirmační SMS zprávy jsou součástí systému ochranných prvků internetového bankovnictví – jednotlivé prvky jsou vzájemně provázané, na sobě ale nezávislé. K dalším prvkům zabezpečení patří bezpečnostní heslo, bezpečnostním kód, transakčními limity nebo případně vyšší typy zabezpečení jako je např. klientský certifikát na čipové kartě.