Česká spořitelna přichází s novou strategií v oblasti společenské odpovědnosti firem

Představenstvo České spořitelny schválilo 1. dubna 2008 novou strategii banky v oblasti společenské odpovědnosti firem (Corporate Social Responsibility, CSR), která je nedílnou součástí firemní strategie pro období 2008-2010. Strategii pro oblast CSR zaštiťuje heslo „Investujeme pro budoucnost“ a vychází jak z obecných zásad společenské odpovědnosti, tak z firemních strategických cílů i z principů programu Banka první volby.

Nová strategie CSR obsahuje tři hlavní oblasti. Jde o vzdělávání, s primární ale ne výlučnou orientací na finanční vzdělávání, pomoc lidem v nouzi se zaměřením na stárnoucí společnost a pomoc při prevenci a léčbě drogově závislých a udržitelný rozvoj, péče o prostředí, ve kterém žijeme.

„Chceme být nejen silná a konkurenceschopná banka, ale také spolehlivý, otevřený, vnímavý a vstřícný partner vůči svým cílovým skupinám, tedy zaměstnancům, klientům, akcionářům, obchodním partnerům a společnosti, ve které působíme“, řekl Gernot Mittendorfer, generální ředitel a předseda představenstva České spořitelny.

Společenská odpovědnost firem (CSR) je obecně chápána jako propojení obchodních aktivit firem s potřebami společnosti a integrace zájmů cílových skupin do politiky a chování firmy. Jde o koncept, kterým se firmy otevřeně přiznávají ke své spoluodpovědnosti za stav a chod společnosti a který vychází z předpokladu, že žádná firma nefunguje pouze ve svých ekonomických vztazích, ale ovlivňuje také prostředí, ve kterém působí a své zájmové skupiny (zaměstnance, klienty, akcionáře, společnost).

A naopak zájmové skupiny ovlivňují úspěch firmy. CSR stojí na třech pilířích (tzv. triplle bottom line), tedy ekonomickém, sociálním a na pilíři udržitelnosti životního prostředí.