Česká spořitelna poskytuje pomoc při povodních

Česká spořitelna připravila pro své klienty a zaměstnance balíček rychlé pomoci pro nápravu škod po povodních, které postihly zejména Novojičínsko a Vsetínsko a také oblast Českých Budějovic, a podle dostupných zdrojů si vyžádaly škody kolem 5,5 mld. Kč.

Útrapy lidí, které postihla povodeň zmírnit nedokážeme. Chceme tedy alespoň trochu přispět k nápravám škod tím, co umíme – tedy rychlou finanční pomocí a poradenstvím, konstatoval Gernot Mittendorfer, předseda představenstva a generální ředitel České spořitelny.

Klienti z postižených regionů z řad občanů i z řad malých a středních firem mohou počítat s individuálním přístupem v každé pobočce ČS:

  • ČS mění nad obvyklý standard všechny vodou poškozené bankovky v hodnotě 1:1 (běžná praxe je, že se vyměňují jen ty bankovky, z nichž zbývá aspoň 50% a jsou suché)
  • Příspěvky na účty sbírkových kont na pomoc obětem povodní (účet nadací Charita ČR, Adra a Člověk v tísni) jsou bez poplatku:
  • Klienti z řad malých a středních firem i municipalit postižení povodní mohou počítat s přednostní obsluhou, individuálním přístupem a nízkými úrokovými sazbami. U úvěrů pro malé a střední firmy bude ČS těmto klientům poskytovat úvěry podle principů programu Top Podnik II. Obrátit se mohou na zaměstnance komerčních center.
  • Klienti z řad podnikatelů a malých firem, kteří mají úvěr, mohou počítat s: – Zmrazením úroků nebo splátek na dobu 2 až 3 měsíců
     – Přístupem k dalším financím jako kontokorent
     – Přednostní obsluhou
  • Klienti, z řad občanů, kteří si potřebují vzít úvěr: – Nebudou platit vstupní poplatek
     – Mohou úvěr kdykoli splatit bez sankcí
     – Dostanou úrokovou sazbu na úrovni prime rate
     – Úvěr mohou čerpat do výše 100 000 Kč
     – Jedinou podmínkou je, aby klienti místopřísežně písemně potvrdili, že byli zasaženi povodní

Zaměstnanci ČS, kteří potřebují volno na úklid po povodni nebo chtějí pomoci s odklízením škod, si nemusejí brát dovolenou, ale mohou čerpat zdravotní volno a volno na charitu.