Česká spořitelna nemá v souvislosti s tzv. phishingem žádné poškozené klienty

Klienti České spořitelny i lidé, kteří nemají u ČS účet, obdrželi včera večer na e-mailové adresy podvodný e-mail, jenž je odkazoval na falešné stránky České spořitelny. Cílem podvodného e-mailu bylo získat identifikační údaje klientů ke službě SERVIS 24 Internetbanking.

Většina klientů díky dobré informovanosti na podvodný e-mail nereagovala, ale informovala banku. Česká spořitelna má v současné době informaci, že někteří klienti na e-mail přesto reagovali, avšak počet těchto klientů zatím není znám. Důležité je, že nedošlo k žádnému poškození klienta, tedy nebyly odčerpány neoprávněně žádné finanční prostředky z účtu klientů ČS.

Česká spořitelna důrazně upozorňuje, aby klienti nesdělovali své osobní údaje, hesla či kód PIN formou e-mailu. ČS nikdy nezasílá nevyžádané e-maily s odkazy na internetové adresy. V případech, kdy klienti přesto reagovali a své údaje na podvodné stránky zadali, banka doporučuje, aby ihned informovali banku a zablokovali službu SERVIS 24 Internetbanking.

Při šetření tohoto případu Česká spořitelna spolupracuje s Policií ČR.