Česká spořitelna má nový vzdělávací portál pro mladé - Moneymanie

[Tisková zpráva] Česká spořitelna spustila od ledna 2010 nový vzdělávací portál pro mládež s názvem Moneymanie. Jeho cílem je zábavnou a interaktivní formou zvýšit znalost mladých v oblasti financí.

Na stránce www.moneymanie.cz tak uživatelé získají informace např. o tom, jak fungují banky, jaké jsou druhy platebních karet nebo jak získat peníze na studium. Informace jsou obecné a nepropagují produkty České spořitelny. Portál klade důraz na interaktivní přístup uživatele – libovolně si lze nastavit, jak bude vypadat průvodce portálu (postavička Moneyho), součástí jsou soutěže, online kvizy, diskuse, aktuality. Moneymanie  má také svůj profil na sociální síti Facebook, na kterém je od července loňského roku i Česká spořitelna. Projekt nového vzdělávacího portálu je součástí strategie společensky zodpovědné banky v oblasti vzdělávání.

Orientace ve světě financí je dnes nezbytností. Uvědomujeme si ale, že v současném světě, mají šanci zaujmout jen takové informace, které jsou podané neotřele a u kterých se uživatel může i sám zapojit. Moneymanie tak dál doplňuje naši mozaiku vzdělávacích aktivit a zároveň využívá moderní interaktivní prvky, uvedla Klára Gajdušková, ředitelka firemní komunikace České spořitelny.

Moneymanie má spojitost s některými už existujícími vzdělávacími projekty pro mládež, které Česká spořitelna sama iniciovala nebo je finančně podporuje. Spolu s již existujícím portálem www.reknito.cz zaměřeným spíš na netradiční představení produktů České spořitelny pro studenty a mladé klienty vytváří Moneymanie jakýsi „tandem“ spořitelních vzdělávacích portálů pro mládež. U projektu Eurorebus, který testuje znalosti žáků druhého stupně základních škol a středoškoláků, se v souvislosti s Moneymanií rozšířily testované vědomostní disciplíny také na oblast ekonomie a financí.

Česká spořitelna se na rozvoj vzdělanosti, zejména té finanční, dlouhodobě zaměřuje.  Spolupracuje s vysokými školami, hlavně s Vysokou školou ekonomickou v Praze, kde se v loňském se podílela na vzniku vedlejší specializace „analytik finančního sektoru“. V současné době se konají také specializované semináře na rozvoj měkkých dovedností (např. prezentační nebo argumentační techniky) pro vysokoškoláky, které jsou finančně zvýhodněné pro majitele Osobního účtu České spořitelny Student.