Česká spořitelna loni věnovala na charitativní projekty přes 30 milionů Kč

V loňském roce věnovala Česká spořitelna na charitativní projekty 33,3 milionu Kč, což je o téměř dva miliony korun více než v roce 2003. Banka a finanční skupina s největším počtem klientů na trhu je partnerem charitativních projektů zejména z oblasti společenského rozvoje, vzdělání a obecně z neziskové oblasti.

Jako úspěšná firma působící v České republice cítíme morální odpovědnost pomáhat tam, kde je nejvíce třeba. Proto jsme v roce 2002 založili Nadaci České spořitelny, která se věnuje pouze charitativním projektům zejména z oblasti sociální, z oblasti společenského rozvoje a vzdělávání, řekl Jack Stack, předseda představenstva a generální ředitel České spořitelny.

Mezi nejvýznamnější projekty, které Česká spořitelna a Nadace České spořitelny loni podpořily, patří Sananim, sdružení pro prevenci a léčbu drogově závislých; Život 90, občanské sdružení na pomoc seniorům; Fond ohrožených dětí; Nadační fond Mamma věnující se prevenci a léčbě rakoviny prsu; Nadace VIA, Česká katolická charita, zaměřená na rozvoj společnosti; a Nadace Partnerství, zaměřené na zlepšování kvality životního prostředí a na pomoc dalším nadacím. Z oblasti vzdělávání to jsou Vysoká škola ekonomická, Vysoká škola finanční a správní a projekt Středoškolská odborná činnost (SOČ).

Česká spořitelna patří mezi přední společnosti v České republice, které si uvědomují význam společenské odpovědnosti firem (z angličtiny termín CSR – Corporate Social Responsibility). Nestačí být jen úspěšnou a ziskovou společností, společenská odpovědnost klade důraz na pomoc potřebným, ale také na transparentní a morální přístup vůči vlastním klientům a partnerům. Česká spořitelna, která je bankou pro 5,3 miliony klientů, si tuto odpovědnost dobře uvědomuje.

Klára Gajdušková
tisková mluvčí České spořitelny, a.s.