Klienti ČS se mohou těšit na jednodušší čísla účtů: zbaví se specifických symbolů u sporožira a vkladních knížek

Klienti České spořitelny již nebudou muset používat specifický symbol, který je dnes součástí čísla jejich sporožirového účtu, a se kterým musí pracovat při každé platbě. Nové číslo účtu sporožira či vkladní knížky, které nebude obsahovat specifický symbol, budou moci klienti používat již od dubna příštího roku. Ještě plných pět let od této změny však bude možné posílat peníze i na účty s původním číslem.

K přečíslování sporožirových účtů přistoupila banka jednak proto, aby ulehčila a zjednodušila klientům platební styk a zbavila je některých komplikací spojených s existencí specifického symbolu, a na druhé straně proto, aby všechna čísla bankovních účtů v České republice měla formát v souladu s pravidly Evropské unie.

Předpokládáme, že klienti úpravu přivítají. Pětileté období umožní postupný přechod také těm, kteří si na nové číslo účtu hned nezvyknou. Jsme si vědomi toho, jak významným údajem číslo účtu pro klienty je. Celou operaci proto provedeme maximálně šetrně, aby vyhovovala i nejkonzerva­tivnějším klientům, komentoval chystanou změnu předseda představenstva a generální ředitel České spořitelny, Jack Stack.

Dnes představuje číslo sporožirového účtu v podstatě číslo pobočky, u níž je tento účet veden a teprve specifický symbol určuje konkrétní zákaznický účet. Tato anomálie má své kořeny hluboko v předprivatizační historii České spořitelny a může způsobovat problémy například u předtištěných formulářů některých institucí, které počítají jen s klasickým číslem účtu. Navíc tím, že bylo číslo účtu vázáno k dané pobočce, muselo se změnit, pokud se klient rozhodl svůj účet v rámci České spořitelny převést na jinou pobočku. Nové číslo účtu bude přenositelné.

Během pětiletého přechodného období budou klientům docházet na nové číslo účtu všechny platby i pokud budou podány na staré číslo účtu příjemce. Česká spořitelna navíc jedná se společnostmi poskytujícími síťové služby (energie, telekomunikace, pošta a podobně) o automatických změnách v jejich databázích tak, aby jim změnu čísla účtu nemusel klient vůbec hlásit.

Klára Gajdušková Tisková mluvčí České spořitelny, a.s.