Česká pojišťovna získala dvě ceny effie za efektivní reklamu

Praha (9. listopadu 2004) – Česká pojišťovna získala v kategorii služeb stříbrnou a bronzovou Effie, prestižní ocenění za efektivní reklamu. Poprvé v historii vyhlašování Effie tak vystoupila jedna firma na stupně vítězů se dvěma různými kampaněmi. ČP se tak stala nejúspěšnějším klientem letošního osmého ročníku soutěže. První místo ji za nejvíce nasbíraných cen patří také v celkovém historickém pořadí.

Česká pojišťovna se v roce 2004 stala značkou s nejvyšší hodnotou (tzv. Brand Equity) napříč kategoriemi v ČR a završila tím 4-leté každodenní systematické zatraktivňování značky. Stříbrná a bronzová Effie je důkazem, že vedle úspěšného omlazení značky jde efektivita realizovaných marketingových aktivit. Již skončila doba kampaní, které neprodávají, řekl Miroslav Řezník, ředitel marketingu České pojišťovny.

Do osmého ročníku soutěže přihlásilo 23 společností rekordních 67 reklam a kampaní. Nejlepší z nich vybrala porota složená ze zástupců zadavatelů reklamy, komunikačních a mediálních agentur, akademiků, výzkumných společností a odborného tisku.

Effie (od slova efficiency) je jediná soutěž, kde se oceňuje nejen kreativita, ale především ekonomické výsledky kampaní. Vyhrávají ty kampaně, které dokázaly úspěšně zkombinovat marketingový program i plánování, průzkum trhu, média, kreativitu a management rozpočtu. V ČR se pod patronací Asociace komunikačních agentur (AKÁ) koná od roku 1997. Projekt vznikl původně v USA v roce 1967. Effie je podle monitoringu reklamy GWA 2000 považována za nejprestižnější soutěž marketingové komunikace současnosti.

Česká pojišťovna je největší domácí pojišťovací ústav s tržním podílem dosahujícím 39 procent. V soutěži Pojišťovna roku 2004 pořádané letos v říjnu společností Fincentrum, získala první místo. Spravuje 14,5 milionu pojistných smluv. Hlavním akcionářem České pojišťovny je společnost CESPO B.V. ze skupiny PPF. Podíl skupiny PPF na základním kapitálu ČP dosahuje 97,7 procent.