ČESKÁ POJIŠŤOVNA ZAZNAMENALA DYNAMICKÝ VÝVOJ INTERNETOVÉHO POJIŠTĚNÍ

Dynamická firma roku je zvláštní cenou České pojišťovny v rámci ankety Czech Top 100, která se na rozdíl od hlavního žebříčku nezaměřuje pouze na tržby, ale pozornost věnuje také přidané hodnotě, produktivitě práce a počtu zaměstnanců.

V letošním roce prokázala podle sledovaných údajů největší dynamiku vývoje společnost ConocoPhilips Czech Republic s.r.o., která v České republice provozuje mimo jiné síť čerpacích stanic JET. Vystřídala tak své předchůdce, kterými byla v loňském roce liberecká stavební firma Syner a v předchozím roce mobilní operátor Vodafone (původně Oskar). Podrobnější informace k umístění na prvních místech žebříčku dynamicky se vyvíjejících firem poskytuje následující tabulka:

Pořadí dynamicky se vyvíjejících firem
Pořadí Firma
1 ConocoPhillips Czech Republic s.r.o.
2 Agip Česká republika, s.r.o.
3 ALTA, akciová společnost
4 Panasonic AVC Networks Czech, s.r.o.
5 TOTAL ČESKÁ REPUBLIKA s.r.o.

V souvislosti s touto cenou a Českou pojišťovnou také rozhodně neplatí, že by „kovářova kobyla chodila bosa“. Dokazuje to například raketový vývoj internetového pojištění ČP, jehož dynamika je v posledních letech stále větší. Česká pojišťovna je v této oblasti pojištění leaderem.

V současné době nabízíme nejširší portfolio online pojištění na českém trhu. “Mezi roky 2005 a 2006 jsme zaznamenali 130% meziroční nárůst při pojišťování prostřednictvím webu,“ tvrdí Stanislav Uma, vrchní ředitel úseku komunikačního centra České pojišťovny. Průkopníkem mezi produkty bylo zhruba před pěti lety cestovní pojištění a postupně se nabídka rozšiřovala. Vloni ČP zaznamenala trojnásobný nárůst počtu uzavřených smluv na povinné ručení prostřednictvím internetu oproti roku 2004. Zatím stále nejvíce se jich týká cestovního pojištění (82 %) a povinného ručení (14 %). Zájem je rovněž o havarijní pojištění, úrazové pojištění a pojištění odpovědnosti.

Cílovou skupinou pro sjednání pojištění po internetu jsou především lidé mezi 30 a 39 lety, kterých je zhruba polovina. Web však není pouze doménou lidí mladých a středního věku, ale i seniorů. V internetové databázi má Česká pojišťovna 27 klientů narozených ve 20. letech minulého století. S on-line cestovním pojištěním vycestovali v poslední době tři klienti narození v roce 1920. A že povinné ručení není pouze doménou mužů, dokazuje 85letá řidička z Opavska, která si prostřednictvím internetu uzavřela a také zaplatila povinné ručení.

Návštěvníci webových stránek ČP mohou využít i dalších on-line služeb, jako je například vyhledání nejbližší pobočky, modelové kalkulace pojistného, hlášení škod nebo možnost platby pojistného. Zvýšený zájem klientů České pojišťovny o elektronickou komunikaci dokumentuje i další údaj: denně dorazí do její klientské schránky kolem 500 e-mailů s nejrůznějšími požadavky či dotazy, v době kalamity je jejich četnost čtyřnásobná.

Budoucnost internetu v pojišťovnictví je nejenom v uzavírání pojistek, ale také v komplexním servisu. Klienti tedy budou mít možnost nahlásit pojistnou událost on-line, poté sledovat její průběh, podívat se do své pojistné smlouvy, zkontrolovat si termíny placení a splacené částky.

Česká pojišťovna je největší domácí pojišťovací ústav, jejíž celkový tržní podíl ke konci roku 2006 přesahoval 33 procent. Má základní kapitál 4 miliardy korun a patří do mezinárodní finanční skupiny PPF, která úspěšně spravuje aktiva v hodnotě přibližně 220 mld. Kč. Jediným akcionářem České pojišťovny je společnost CZI Holdings N.V.