Česká pojišťovna začne po půlročním povinném moratoriu odškodňovat klienty zkrachovalé CK I am travelling

Česká pojišťovna dnes převzala od asistenční služby seznamy klientů zkrachovalé cestovní kanceláře I am travelling a v následujících dnech jim začne posílat peníze za neuskutečněné zájezdy. Dnešním dnem totiž končí šestiměsíční lhůta, po kterou mohli klienti této cestovní kanceláře posílat doklady, nutné k jejich odškodnění.

Cestovní kancelář I am travelling zkrachovala vloni 25. července a protože byla pojištěna proti krachu u České pojišťovny, ta se ihned prostřednictvím asistenční služby Euroalarm začala starat nejenom o jejich návrat do vlasti, ale také o následné odškodnění turistů, kteří už odcestovat nemohli. Zhruba 300 lidí přivezla ČP z Turecka a Tuniska domů jenom pár hodin po vyhlášení krachu a po dohodě se společností Travel Servis pak v následujících dnech dopravila zpět ze zahraničních destinací dalších zhruba 600 osob.

Během uplynulého šestiměsíčního moratoria přicházeli na adresu asistenční společnosti Euroalarm vyplněné formuláře těch, kteří cestovní kanceláři sice dovolenou zaplatili, ale už na ní nestačili odjet. K nim klienti přikládali také doklady o zaplacení a cestovní smlouvy. Všechny tyto dokumenty si nyní převzala Česká pojišťovna, aby mohla zhruba do poloviny února klienty odškodnit.

V současné době je u České pojišťovny pojištěno proti úpadku 107 cestovních kanceláří. Každá CK je povinna pojistit v rámci této smlouvy minimálně 30 procent ze svých předpokládaných ročních touroperátorských činností.

Česká pojišťovna je součástí Generali PPF Holdingu B.V., který působí ve 12 zemích střední a východní Evropy. Roční hrubé předepsané pojistné firem holdingu v roce 2006 dosáhlo přibližně € 2.6 miliard. Společnosti holdingu poskytují v regionu služby 9 milionům klientů. Generali PPF Holding má sídlo v Nizozemsku a jeho hlavní organizační pobočka sídlí v České republice v Praze.