Česká pojišťovna za první týden po povodních zaregistrovala více než 2650 škod za téměř 80 milionů korun

[Tisková zpráva] Jak voda postupně opadává, přibývá hlášení, nejčastěji se na linku 841 114 114 Klientského servisu ČP dovolávají lidé z Frýdecko-Místecka (820), Karvinska (567), Přerovska (420), Vsetínska (290), Novojičínska (190) a Ostravska (152).

Česká pojišťovna bude mít posílené týmy operátorů v Call Centru také během následujícího víkendu. V sobotu i v neděli budou pracovat v terénu rovněž likvidátoři a mobilní technici ČP. Během kalamity se chystá Česká pojišťovna otestovat nový systém likvidace pojistných událostí Standard Plus.

„Již nyní lze říct, že kalamitní voda je letos naštěstí pomalejší než při loňských záplavách,“ uvádí své první postřehy z osobní návštěvy na severní Moravě výkonný ředitel ČP Pavel Řehák. Znamená to, že se nejčastěji setkáváme se zatopenými domy a sklepy a zatím neevidujeme tolik stržených a pobořených staveb. To samozřejmě nic nemění na závažnosti situace postižených,“ dodává Řehák.

Česká pojišťovna už také eviduje průmyslové škody z velkých podniků v Moravskoslezském a Zlínském kraji, z nichž některé museli nuceně přerušit svůj provoz, ale i ze zdravotnických zařízení. Své újmy postupně sčítají i zemědělci, zatím se jich ozvalo 22, kterým voda vzala úrodu na více než 3 tisících hektarech. Zemědělští likvidátoři předpokládají, že se jejich počet ještě zdvojnásobí a poškozená plocha zemědělských plodin bude na 8 –10 tisících hektarech. Odhady zemědělských škod jsou v desítkách miliónů korun a mezi nejvíce zasažené plodiny patří obilniny, olejniny a hlavně zelenina.

Další vlnu registrací občanů očekává Česká pojišťovna o víkendu, proto Klientský servis bude posílen o několik desítek operátorů, kteří budou přijímat hlášení i ve dnech volna od 7 do 20 hodin. V terénu jsou posíleny týmy likvidátorů a mobilních techniků z povodněmi nezasažených částí republiky. Postupně prohlížejí nemovitosti v místech, kde už voda opadla, například během víkendu to bude v nejznámější „povodňové“ obci Troubky, která poprvé podlehla velké vodě v roce 1997. „Nyní se vracíme po letech na stejné adresy, protože více než polovina obyvatel Troubek je našimi klienty. Naštěstí škody nejsou tak katastrofální, jako před 13 lety, kdy si většina obyvatel s přispěním pojistného plnění České pojišťovny postavila domy nové, které vodě tentokrát odolaly,“ říká Jan Červinka, šéf mobilních techniků České pojišťovny v Olomouckém kraji.

Česká pojišťovna nastartovala nový systém likvidace pojistných událostí Standard Plus již měsíc před povodněmi, nyní otestuje svoji novinku i v rámci kalamit. „Do několika obcí, například do Hranic na Moravě a dalších míst posíláme své registrátory, kteří budou aktivně oslovovat klienty, prvotně mapovat a evidovat jejich škody a také poskytovat důležité rady a pokyny. Na závěr své návštěvy předají klientovi informaci, kdy jej navštíví mobilní technik a jeho dům viditelně označí cedulkou Pojištěno u ČP. Tato činnost registrátorů jednoznačně zlepší orientaci našich techniků v obci a umožní jim prohlédnout mnohem více škod než při standardním postupu,“ vysvětluje vrchní ředitel likvidace ČP Marek Orawski.

Česká pojišťovna již začala s aktivní výplatou záloh, první desítky škod již byly vyplaceny definitivně. Zřídila také bezplatnou „horkou linku“ pro starosty zhruba 120 postižených obcí, kteří se ne ni mohou obrátit s jakýmkoliv povodňovým problémem obce i jejích občanů.