Česká pojišťovna už eviduje 2500 škod z povodní, prohlídky ale na mnoha místech ještě voda neumožňuje

Praha (3. dubna 2006) - K dnešnímu poledni nahlásili klienti České pojišťovny již téměř 2500 povodňových pojistných událostí. Na mnoha místech už nešlo pouze o zatopené sklepy, jak bylo původně odhadováno, ale i obytné domy, chaty a chalupy, stejně jako podnikatelské objekty. Mobilní technici i likvidátoři o škodách vědí a monitorují je, ale ve většině případů současná situace ještě nedovoluje jejich prohlídky, protože voda dosud neopadla.

Klientům, kteří chtějí ohlásit České pojišťovně kvůli velké vodě pojistnou událost, stačí pouze vytočit linku Klientského servisu ČP 841 114 114. Předtím by si měli připravit údaje, které pak za ně operátor po telefonu vyplní. Zejména jde o číslo pojistné smlouvy a stručný popis škody, ke které došlo. Podstatné je také uvést spojení, na kterém budou k zastižení. Od operátora naopak dostanou přidělené číslo pojistné události.

Co připravit k návštěvě mobilního technika České pojišťovny? Připravte si platnou Pojistnou smlouvu z které budete požadovat odškodnění s dokladem o zaplacení pojistného, seznam poškozených a zničených věcí, který podle výše uvedeného návodu vytvoříte, pořizovací doklady, účty (jestliže je máte k dispozici) a v případě poškození stavby její stavební plány, fotodokumentaci poškozených nebo zničených věcí, jestliže ji budete mít.

Stejně jako u jiných podobných případů musí klienti zamezit vzniku dalších pojistných událostí. S úklidem a opravami proto nemusí čekat až na příchod pracovníka pojišťovny, ale pokud poškozené a zničené věci vyfotografují, začít mohou hned. Budou-li chtít vyplatit zálohu ještě před likvidací pojistné události, musí to sdělit mobilnímu technikovi, který k nim přijde udělat prohlídku. Standardní likvidace jinak probíhá na základě předložených faktur.