ČESKÁ POJIŠŤOVNA ROZŠIŘUJE SVÉ SLUŽBY PRO MOTORISTY

Česká pojišťovna připravila pro své klienty novou službu – audit opravy. Klienti, kteří mají pochybnosti o tom, zda jejich pojištěný automobil byl po dopravní nehodě řádně opraven, mohou jedním telefonátem o audit požádat a tyto skutečnosti ověřit. Auditem opravy hájí Česká pojišťovna zájmy svých zákazníků, ať už těch, kteří byli dopravní nehodou právě postiženi, tak těch, kteří by mohli doplatit zvýšením sazeb svého pojistného na neoprávněné nároky některých autoservisů.

„Klienti by měli být obezřetní před službami těch autoservisů, které z vlastní zkušenosti neznají. Pozor by si měli dát i na takové opravny, které nemají uzavřenu smlouvu o spolupráci s pojišťovnou, a přesto zákazníka ujišťují, že za něj vše při jednáních v rámci likvidace vyřídí. Často se totiž pod rouškou pohodlné služby snaží klienta záměrně „odříznout“ od veškeré komunikace s pojišťovnou,“ říká Filip Saidl z úseku likvidace pojistných událostí neživotního pojištění.

Výchozí situace je vždy stejná – klient po nehodě nahlásí škodu pojišťovně. Pojišťovna vyšle na prohlídku poškozeného vozu svého likvidátora nebo mobilního technika, který poškozený vůz vyfotografuje a popíše rozsah škody včetně seznamu dílů určených jak k opravě, tak k výměně. V některých opravnách se však nedrží zápisu likvidátora a některé díly záměrně nevymění, ale pouze opraví nebo zrenovují. Protože pojišťovna při likvidaci vychází ze zápisu mobilního technika a z faktury servisu, velmi často a bez jakéhokoli podezření fakturu uhradí. Přitom částka může být i několikanásobně vyšší, než tvoří skutečné náklady na opravu.

Audit opravy je v zahraničí poměrně běžnou součásti likvidace pojistných událostí. Nyní již také klienti České pojišťovny mohou kontaktovat její Klientský servis a požádat o tuto službu. „Naši pracovníci prověří, zda faktura předložená klientovi je shodná s fakturou odeslanou autoservisem do pojišťovny a v případě rozporu poskytnou potřebnou součinnost při jednání se servisem o odstranění nedostatků či následných právních krocích. V některých případech může jít pouze o vyjasnění nesrovnalostí, ale v mnoha i o podvod,“ uzavírá Filip Saidl.

Motoristé by měli být na pozoru před autoservisy a asistenčními službami, které tvrdí, že jsou smluvními „pro všechny pojišťovny“. Pojišťovny vybavují své skutečné smluvní servisy certifikáty, zpravidla s platností na jeden rok a smluvní servis jej musí mít vyvěšen v přijímací kanceláři. Pokud má zákazník opravny pochybnosti, může si tuto skutečnost ověřit na webových stránkách pojišťovny nebo na její informační telefonní lince. Česká pojišťovna zveřejňuje informace o svých smluvních servisech ve všech regionech republiky na adrese www.ceskapojistovna.cz